مهدی صرامی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

ارتقای فضای مجازی در گرو شفاف شدن حقوق افراد

مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی گفت: اگر با رویکرد شفاف شدن حقوق و مسئولیت های افراد در فضای مجازی کار دنبال شود و قانون یا قوانینی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد بسیار می‌تواند موثر باشد و به ارتقای فضای مجازی ما و پیشرفت مردم از طریق فضای مجازی کمک کند.

مهدی صرامی، مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پرسون در بحث مزایای تصویب لایحه نشر اطلاعات و خلاف واقع در فضای مجازی، گفت: فضای مجازی یک فضای زیست جدید است که معادل شئون و بخش‌های مختلف زندگی فضای مجازی همه ابعاد را دارا می باشد در نتیجه مباحث حاکمیتی مربوط به فضای مجازی مستلزم این است که با اصول و روابط قوانین ما تطبیق داده شود.

صرامی با اشاره بر منتشر شدن دروغ یا کذب چه در فضای حقیقی یا مجازی، افزود: افراد با آن مواجه می شوند و نیازمند این هستیم که در درون این فضا حقوق و مسئولیت های افراد شفاف باشد. یعنی هر شخصی هم حقوق و مسئولیت خود را بداند و رعایت کند.

مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در بحث اخبار کذب اگر مبتنی بر همین سیاست اقدام شود می‌تواند کاملا موثر باشد و افراد مسئولیت انتشار مطالبی که منتشر می‌کنند را بدانند و رعایت کنند.

مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی با عنوان اینکه افراد حقوقی دارند که از جمله این حقوق این است که اگر مطلب کذب و خلاف واقعی در خصوصشان منتشر شد بتوانند حقوق خود را استیفا و پیگیری کنند افزود: اگر با منطق شفاف‌سازی حقوق و مسئولیت‌ها، قانونی در این رابطه نوشته شود حتما می تواند موثر واقع شود و منجر به شفاف‌تر شدن صحنه فعالیت افراد در فضای مجازی شود.

صارمی در ادامه افزود: هر چقدر شفافیت در فضای مجازی افزایش پیدا کند ابهام کمتر می شود در نتیجه مجال اینکه اخبار و اطلاعات کذب در میان مردم منتشر شود کمتر خواهد شد.

مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی گفت: اگر با رویکرد شفاف شدن حقوق و مسئولیت های افراد در فضای مجازی کار دنبال شود و قانون یا قوانینی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد بسیار می‌تواند موثر باشد و به ارتقای فضای مجازی ما و پیشرفت مردم از طریق فضای مجازی کمک کند.

207218