مشروح اخبار

کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

اهداف پشت پرده ترور شهید محسن فخری زاده

تحلیل‌های متفاوتی در خصوص مذاکره ایران و آمریکا وجود دارد که به احتمال بسیار زیاد رژیم اشغالگر قدس به این دلیل دست به این اقدام زده است که هزینه مذاکره را برای دولت آینده آمریکا بالا ببرد و پای آمریکا را به وسط میدان رویارویی نظامی با ایران بکشاند.
رئیس جمهور گفت: بودجه ارایه شده از سوی دولت با نگاه واقع‌بینانه نسبت به شرایط پیش‌رو در سال آینده و با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی کشور و منطبق بر نیازهای جامعه و مردم تدوین و تنظیم شده است.
دیپلمات سابق در گفتگو با پرسون:

ترامپ و آخرین تلاش‌ها برای ضربه زدن به ایران

این ترورها و حملاتی که توسط ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی و همکاری منافقین صورت می‌گیرد در جهت جلوگیری از پیشرفت کشور و مخدوش کردن استقلال کشور است. ترامپ در ۴ سال گذشته تمام تلاش خود را برای حمایت از رژیم صهیونیستی و همکاری با منافقین برای اعمال فشارهای مختلف نسبت به کشور ما انجام داده است و احساس می‌کند باید در ایام باقی مانده تا ترک کاخ سفید ضربات دیگری را به جمهوری اسلامی ایران وارد کند.
گفتگوی پرسون با عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

نگاهی به ضعف‌های ساختاری و نقاط ابهام برجام

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، برجام متن ضعیفی داشت اما متأسفانه تیم مذاکره کننده دوست ندارند ضعف‌های برجام را ببینند. برجام مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد. ما به تعهدات خود عمل کردیم اما طرف مقابل شروع به زیاده‌خواهی کرد و ما را تروریست خواند و تحریم‌های حقوق بشری اضافه کرد و هر روز افراد و مؤسساتی را به لیست تحریم اضافه نمود و کار را به جایی رساند که شخص رئیس جمهور گفت کار از تحریم گذشته است و وارد جنگ اقتصادی شده‌ایم.
رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه رکود در بازار طلا بی سابقه بوده است گفت: کسانی که مصنوعات طلا خریداری می کنند در درازمدت دچار زیان نمی شوند.
روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد

تهران در شرایط نارنجی/ ورود به کانال 300 نفر فوتی در روز

رییس جمهور گفت: ما به کانال ۵۰۰ نفر فوتی در روز نزدیک شده بودیم و حتی به ما می‌گفتند که وضعیت بدتر نیز می‌شود اما امروز به کانال ۳۰۰ نفر بازگشتیم و امیدواریم از این نیز کمتر شود.
نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

لزوم هم صدایی مجلس و دولت در لغو تحریم‌ها

مجلس و دولت باید در برابر دنیا یک صدا باشند و آن یک صدا هم برداشتن تحریم‌ها و متعهد شدن طرف‌های غربی به تعهدات‌شان در موضوع برجام است. از دولت توقع داریم که با مجلس شورای اسلامی و ملت ایران هم صدا باشد و تمام قد از این مصوبه مجلس شورای اسلامی که در راستای کمک به دولت و کمک به نظام و کشور است، حمایت کند.
وزیر اقتصاد با اشاره به نقش مثبت صنعت بیمه بر اقتصاد کشور گفت: بیمه به عنوان یک مولفه اقتصادی در اقتصاد کشور، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هرچه ضریب نفوذ این صنعت افزایش یابد، اقتصاد کشور مسیر پیشرفت را در بستر مطمئن‌تری طی خواهد کرد.
دیپلمات سابق در گفتگو با پرسون:

بازرسان آژانس یا جاسوسان غرب؟!

ترور شهید فخری‌زاده بر اساس اطلاعاتی بوده است که بازرسان آژانس توانستند به دست بیاورند و آن را در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکایی قرار دادند. بنابراین ادامه همکاری‌های اطلاعاتی در حوزه فعالیت‌های هسته‌ای با آژانس به هیچ عنوان به مصلحت ما نبوده و نیست و باید در خصوص اجرای پروتکل‌های فرا معاهده‌ای از جمله پروتکل الحاقی تجدیدنظر کنیم و دست این بازرسان را که جاسوسان غربی هستند از مراکز تحقیقاتی خود قطع کنیم.
رئیس جمهور در واکنش به طرح مجلس گفت: بگذارید آن‌هایی که تجربه بیست و چند ساله دارند و در دیپلماسی موفق بودند و در دیپلماسی بارها و بارها آمریکا را در سازمان ملل شکست دادند، کارشان انجام بدهند.
آبی های محبوب پایتخت پس از گذشت فصلی سخت و پرحاشیه، با کادر فنی جدید خود از چهار بازی اخیرشان در لیگ برتر به هفت امتیاز دست یافته اند و نمایش ضعیف این تیم در دیدار مقابل پیکان نگرانی هواداران را به همراه داشته است.
واکنش قدیری ابیانه به ادعای عجیب رییس جمهور سابق

ادعای احمدی نژاد مضحک است/خودشان دین فروشند

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک به ادعای عجیب احمدی نژاد واکنش نشان داد و گفت: به زودی ادعای مضحک آقای احمدی نژاد را پاسخ خواهم داد. بروند و ببیند در سایت من و سخنرانی های بنده را ببینند تا بفهمند چرا افراد مسلمان می‌شدند.
رئیس جمهور با ابراز خرسندی از تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در موعد مقرر به مجلس شورای اسلامی، برخی گمانه زنی های رسانه ای درباره دلیل حضور رئیس جمهور در مجلس هنگام تقدیم لایحه بودجه را رد کرد و گفت که عدم حضور در مجلس شورای اسلامی صرفا به دلیل مصوبات ستاد ملی کروناست.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

خون شهید فخری‌زاده نیروی مضاعف حرکت عظیم علمی و هسته‌ای کشور

تصور دشمنان جمهوری اسلامی ایران این است که با از بین بردن شخصیت‌هایی مانند شهید محسن فخری‌زاده می‌توانند در مقابل حرکت عظیم علمی و فناوری‌های نوین و بحث‌های هسته‌ای و موشکی ما خلل ایجاد کنند و مانع پیشرفت ما شوند اما این اتفاق تلخ نه تنها مسیر پیشرفت ما را در حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای از بین نمی‌برد و مانع فعالیت‌های ما نمی‌شود بلکه عزم ما را جدی‌تر می‌کند.
کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با پرسون:

ترس دشمنان از اقتدار علمی ایران

از آنجایی که دانشمندان هسته‌ای و علمی جمهوری اسلامی ایران، کنش‌های علمی موفقی از خود بروز داده‌اند و در مسیر اقتدار ملی ایران گام برداشته‌اند، دشمنان به هر نحوی به دنبال خارج کردن این دانشمندان از صحنه هستند و این ترورها برای آن‌ها جنبه حیاتی دارد.
عضو سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی در گفتگو با پرسون:

درخشش نظام دارویی ایران در اوج تحریم‌ها

امروز با افتخار می‌توانیم ۹۷ درصد داروی تمام شده کشور را تولید و تأمین کنیم که افتخار بسیار بزرگی است و افتخارآمیزتر این‌که تقریباً ۱۰۰ درصد حوزه بسته‌بندی دارویی که حوزه فناوری پیچیده‌ای است  و 70 درصد ماده مؤثره مورد نیاز کشور را در ایران تولید می‌کنیم.
کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

همراهی اروپاییان با تروریست‌ها در ترور شهید فخری‌زاده

در ترور شهید فخری‌زاده کشورهای اروپایی همراه با آمریکایی‌ها با سکوت خود در حقیقت با تروریست‌های بین المللی و دولت تروریستی همراه شدند و اگر مشاهده می‌کنیم که رسانه‌ها یا مقامات آن‌ها ملت ایران را به صبر و تحمل و عدم واکنش به این ترور و جنایت دعوت می‌کنند، این یک حرکت طبیعی است که بارها در طول تاریخ اروپاییان در مقابل ملت ایران انجام داده‌اند.
سازمان آگهی های پرسون