اخبار منتخب استان‌ها

مدیر پایانه مرزی باشماق گفت: برای اجرای طرح توسعه باشماق، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و در قالب فاز اول آن تاکنون مبلغی تخصیص یافته و قرار شده براساس فازبندی، مابقی اعتبارات نیز در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویر احمد:

طرح آبرسانی به روستای دژسلیمان گچساران آماده بهره برداری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به گلایه برخی از مردم روستای دژسلیمان گچساران، درباره کمبود آب شرب گفت: طرح تامین آب آشامیدنی روستای دژسلیمان تا یک ماه آینده بهره برداری می شود.

آمار مبتلایان به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در کرمانشاه؛

قاتل زنجیره ای 7 کرمانشاهی را به کام مرگ کشاند

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: در شبانه روز گذشته 150بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده که از این تعداد، تست 45 نفر مثبت اعلام شد و جمع موارد مثبت بستری به 5101 نفر رسید.
دادستان کرمانشاه خبر داد:

برخورد با تهدید کنندگان سلامت مردم

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برخورد با کسانی که سلامت مردم را در شرایط کرونایی فعلی که به خطر می اندازند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند خبر داد.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری:

۶۹۲۱ واقعه ولادت در چهارمحال و بختیاری ثبت شد

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری، گفت: امسال تاکنون ۶ هزار و ۹۲۱ واقعه ولادت در این استان ثبت شده است، که این میزان ولادت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که هفت هزار و ۲۶۰ واقعه بود ۴.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

معاون شهردار کرمانشاه خبر داد:

سرعت غیرمجاز، اصلی ترین عامل بروز تصادفات

معاون شهردار کرمانشاه گفت: اول آنکه بخش عمده تلفات تصادفات مربوط به عابر پیاده می باشد و دوم اینکه سرعت غیرمجاز، اصلی ترین عامل بروز تصادفات منجر به فوت در سطح معابر شهری کلانشهر کرمانشاه است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به آغاز یادروز حافظ از شامگاه ۱۹ مهر در استان، گفت: برنامه‌های آغازین یادروز حافظ امشب رأس ساعت ۲۱:۵ دقیقه از صدا و‌سیمای مرکز استان پخش خواهد شد.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس عنوان کرد:

رفع موانع فروش تولیدات با راه‌اندازی انجمن‌های مد و لباس

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس تصریح کرد: انجمن‌های مد و لباس می‌توانند خلاء‌های موجود برای معرفی طراحان به جامعه مخاطب را رفع و زمینه فروش تولیدات را فراهم کنند.
‍ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه:

تمامی پروتکل های بهداشتی در پایانه ها و خودروهای حمل و نقل بین شهری رعایت می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، دلیل کاهش سفرها و جابجایی مسافران در نیمه اول امسال را شرایط بیماری کرونا و همچنین محدودیت‌ها در ایام نوروز دانست و عنوان کرد: بسیاری از مردم سفرهای غیرضروری خود را کاهش دادند و تمامی پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌ها و خودروهای حمل و نقل بین شهری رعایت می‌شود. 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی؛

رواج مهارت‌افزایی و توسعه مراکز مهارتی از اولویت‌های مجلس

رئیس کمیسیون انرژی و نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی، رواج مهارت‌افزایی و توسعه مراکز مهارتی را از اولویت‌های مد نظر مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: کشور برای دستیابی به جهش تولید واقعی، نیازمند نیروی ماهر است.
استاندار کردستان با اشاره به مشکل چند ساله طعم و بوی آب شرب سنندج در این فصل، تاکید کرد: مردم حق دارند از آب شرب سالم و با کیفیت بهره‌مند بوده و استفاده کنند.

آمار مبتلایان به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در کرمانشاه؛

موج سواری کرونا نفس های 7 کرمانشاهی را از شماره انداخت

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: در شبانه روز گذشته 90 بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده که از این تعداد، تست 32 نفر مثبت اعلام شد و جمع موارد مثبت بستری به 5056 نفر رسید.
نرخ نامه جدید بلیت پروازهای داخلی کشور، برای پرواز بجنورد به تهران سقف و کف جدید قیمتی را تعیین کرده که نشان از افزایش محسوس و قابل‌توجه قیمت، در این مسیر پروازی یک ساعته را دارد.