بهره برداری از ٣٧ طرح صنعتی استان تهران در هفته دولت/ احیای ٢٠۵ واحد صنعتی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: امسال در هفته دولت ۳۷ طرح صنعتی در قالب ایجاد، توسعه و احیاء با هفت‌هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای بیش از سه‌هزار نفر به بهره برداری می رسد.
تصویر بهره برداری از ٣٧ طرح صنعتی استان تهران در هفته دولت/ احیای ٢٠۵ واحد صنعتی

به گزارش سایت خبری پرسون، «محمود سیجانی» امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: این طرح ها در شهرستان های استان تهران به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در استان تهران راهبرد ما ایجاد واحدهای تولیدی دانش بنیان است تا واحدهای تولیدی با دانش روز و آب بری کم مستقر شوند.

مدیرکل صمت استان تهران با بیان اینکه صنایعی مانند مبل و پوشاک در استان تهران بومی سازی شده است، گفت: این واحدها با سرمایه کم اشتغال بیشتری ایجاد می کنند.

وی عنوان‌کرد: راهبرد ما ایجاد صنایعی است که آلایندگی نداشته باشند، همچنین سیاست عدم استقرار صنایع آب بر را دنبال می کنیم.

این مقام مسوول تاکید کرد: اولویت ما تامین آب واحدهای صنعتی از پساب است؛ در همین راستا چند شهرک تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های آب منطقه ای و آب و فاضلاب امضا کردند و بسیاری از صنایع نساجی و فولاد می‌توانند از پساب استفاده کنند.

به گفته سیجانی، کمتر از سه درصد از کل مصرف آب تهران در صنعت مصرف می شود؛ در حالی که واحدهای صنعتی اشتغال ۶٠ درصدی و ارزش افزوده بالایی برای استان دارند.

وی با بیان وجود ١٠ هزار و ٢۵٠ واحد صنعتی در استان تهران، گفت: ١٧ هزار مجوز واحد صنعتی در سال ١٣٩٧ در استان وجود داشت که پس از پایش انجام شده نسبت به تعیین‌تکلیف مجوزها اقدام شد، زیرا بعضی از این واحدها تعطیل شده یا تغییر مالکیت داده اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران بیان‌داشت: در استان تهران ٨٩ هزار واحد صنفی و تولیدی وجود دارد که ١٠ هزار مورد از این واحدها تولید صنعتی دارند و پیشنهاد می‌شود واحدهایی که تولید بالا دارند را از لحاظ تامین مواد اولیه و ارز مورد بررسی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ١٠ درصد از واحدهای صنفی در استان تهران بدون پروانه هستند، گفت: در بحث اصناف طرح «شناسایی واحدهای بدون پروانه» را شروع و به اتحادیه ها و اتاق اصناف اعلام کردیم که به این واحدها در چند مرحله تذکر یا اخطار دهند و پس از آن پلمب کنند. همچنین با ورود به بخش املاک، واحدهای بدون پروانه را شناسایی می‌کنیم.

برنامه ریزی برای احیای ۲۲۰ واحد راکد

سیجانی با اشاره به وجود ٩٠٠ واحد راکد در استان، گفت: برنامه‌های کمک به احیای این واحدها توسط خود مالکان یا دیگران در حال انجام است.

این مقام مسوول اظهار داشت: پارسال ۲۰۵ مورد از این واحدها احیا شد و برای امسال احیای ٢٢٠ واحد دیگر هدف‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل طرح های نیمه تمام بالای ۶٠ درصد نیز در دستور کار است و در همین راستا پارسال ١۶٠ واحد نیمه تمام را به مرحله بهره برداری رساندیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران عنوان کرد: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب، چند برنامه اصلی در حوزه صنعت داریم که حفظ وضعیت واحدهای صنعتی از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار و نهادهای مختلف پیگیری می‌شود.

وی ادامه‌داد: از این رو «دوشنبه های صنعتی» را برای بازدید از واحد های صنعتی پیگیری می کنیم و بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی با به روز رسانی تجهیزات و افزایش بهره برداری از ظرفیت خالی واحدهای در جهت رونق بازار صادراتی دنبال می‌شود.

منبع: ایرنا

508312