موافقت وزیر راه و شهرسازی با احداث فرودگاه در قم

وزیر راه و شهرسازی از تکمیل کریدور جاده‌ای نوار ساحلی جنوب ایران در دولت سیزدهم خبر داد و گفنت: با ساخت فرودگاه قم موافقیم.
تصویر موافقت وزیر راه و شهرسازی با احداث فرودگاه در قم

به گزارش سایت خبری پرسون، مهرداد بذرپاش با اشاره به طرح فرودگاه قم گفت: در این خصوص دستورهای لازم به سازمان هواپیمایی کشوری داده و مجوز نیز صادر شده و با احداث فرودگاه در قم موافقت داریم.

وی افزود: منطقه آزاد سلفچگان در خصوص تامین مالی این طرح قول مساعد داده، از این رو نباید در میانه اجرای آن مشکلی به وجود آورد.

وی تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با سازمان هواپیمایی کشوری انجام شده، جلسه‌های مربوطه در تهران تشکیل شود، و طرح فرودگاه قم تا رسیدن به مراحل نهایی به صورت مرحله به مرحله پیش برود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان، گفت: زیرسازی قم به اصفهان قدری کامل‌تر شده، و طرح را کامل دنبال می‌کنیم.

بذرپاش با بیان اینکه اقدام‌های لازم برای تمدید فایناس انجام شده گفت: پیمانکار این طرح یکی از شرکت‌های چینی است، طرح قطار سریع‌السیر تهران به مشهد نیز با یک شرکت دیگر امضا خواهد شد.

وی پیگیری طرح قطار سریع‌السیر را دستور رئیس جمهور دانست و گفت: منابع طرح را از جای دیگری تامین می‌کنیم، که کریدور زنجیره قطار سریع‌السیر کشور از مشهد به تهران و از تهران به اصفهان تا شیراز و بندرعباس و در پایان به دریا وصل شود.

وی ادامه داد: از این طرف نیز به تبریز و غرب کشور و مرز ترکیه اتصال پیدا کند.

بذرپاش با بیان اینکه تکمیل کریدورهای غربی و شرقی و شمالی و جنوبی یکی از کارهای این روزهای وزارت راه و شهرسازی است یادآور شد: این اقدام از نظر نقل و انتقال مسافر و بار اهمیت زیادی دارد، کریدور شرق کشور از چابهار به سمت سرخس در حال اجراست.چابهار به زاهدان و زاهدان به سرخس به صورت ریلی و از آغاز کریدور شمال به جنوب، شرق کشور است.

وی اضافه کرد: کریدور شمال به جنوب، مرکز کشور نیز از بندر شهید رجایی تا بافق و یزد و تهران و رشت ادامه پیدا می‌کند، طرح جدید رشت تا آستارا که با روس‌ها توافق کرده‌ایم، تا آذربایجان می‌رود.

وی افزود: تا پایان‌ مهرماه سال جاری رشت تا بندر کاسپین و دریای خزر به پایان می‌رسد، در نتیجه اتصال بندرعباس و دریای جنوب به بندرکاسپین و دریای شمال را خواهیم داشت. کریدور شمال به جنوب، غرب کشور نیز از بندر حضرت امام‌(ره) آغاز می‌شود که محل تخلیه و بارگیری بسیاری کالاهای اساسی است. همچنین کریدور شمال به جنوب، غربی کشور از بندر امام تا مرز بارزگان ادامه یافته و از کشور خارج می‌شود.

وی با اشاره به کریدور شرق به غرب کشور گفت: این کریدور از ترکمنستان و از سمت سرخس وارد خاک ایران می‌شود، و تا مشهد، تهران و تبریز ادامه پیدا کرده و از مرز رازی به ترکیه می‌رود، که در حال تکمیل آن هستیم.

بذرپاش همچنین کریدور نوار ساحلی جنوب را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: این کریدور از مرز شلمچه آغاز، و به مرز پاکستان می‌رسد، 1860 کیلومتر نوار ساحلی جنوبی کشور را تشکیل می‌دهد. حدود 600 کیلومتر این کریدور باقیمانده مانده، در تلاشیم تا پایان دولت سیزدهم، کل نوار ساحلی را به پایان برسانیم.

منبع: تسنیم

508541