مزیت استفاده از سامانه سفیر مهر برای اولیای دانش‌آموزان

رئیس انجمن اولیا و مربیان و رئیس کارگروه ماده ۱۸ با بیان اینکه اولیای دانش‌آموزان با سامانه‌های مختلف کار کردند و با سامانه سفیر مهر مشکلی نخواهند داشت، گفت: موضوع سامانه سفیر مهر از حدود هفت سال قبل مطرح شده است و ناگزیر هستیم که به آن سمت برویم و ممکن است در سال نخست به اهداف خود برسیم، اما در سال‌های بعدی به مراحل مطلوب‌تر می‌رسیم.
تصویر مزیت استفاده از سامانه سفیر مهر برای اولیای دانش‌آموزان

به گزارش سایت خبری پرسون، شهرام صانعی امروز _شنبه، چهارم شهریورماه_ در جلسه مشترک کارگروه ماده ۱۸ و شرکت‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزی، اظهار کرد: در طول زمانی که در انجمن اولیا و مربیان فعالیت می‌کردم، نقش سرویس مدرسه در آسایش خانواده‌ها را بیشتر درک کردم.

وی افزود: نگاه آموزش و پرورش به سرویس مدرسه، به‌ عنوان یک کلاس تربیتی سیار است و نقش مدیران‌ عامل شرکت‌های حمل‌ونقلی در گزینش و انتخاب راننده سرویس مدرسه تأثیرگذار است، زیرا آموزش غیررسمی از آموزش رسمی تاثیرگذارتر و مهم‌تر خواهد بود؛ به‌ عنوان مثال تمکین از قانون در مدرسه ارائه می‌شود و همین فعالیت وقتی توسط راننده سرویس مدرسه انجام شود، برای دانش‌آموز ملموس خواهد بود.

رئیس انجمن اولیا و مربیان و رئیس کارگروه ماده ۱۸ خاطرنشان کرد: موضوع سامانه سفیر مهر از حدود هفت سال قبل مطرح شده است و ناگزیر هستیم که به آن سمت برویم و ممکن است در سال نخست به اهداف خود برسیم، اما در سال‌های بعدی به مراحل مطلوب‌تر می‌رسیم.

وی تاکید کرد: در صحبت با رئیس انجمن اولیا و مربیان استان فارس اشاره کردند که دغدغه‌ای در رابطه با سرویس نداریم، بنابراین همین شرکت که پروژه سامانه سرویس مدارس شیراز را اجرا کرده، در اصفهان نیز به اجرای سامانه پرداخت.

صانعی با بیان اینکه اولیای دانش‌آموزان با سامانه‌های مختلف کار کردند و با سامانه سفیر مهر مشکلی نخواهند داشت، اضافه کرد: با توجه به بازخورد دریافت شده، بسیاری از اولیا از ایجاد سامانه استقبال کردند و به‌نفع آن‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه ابتدای هر تغییری سخت است و طی کردن مسیر بهره‌برداری از سامانه سفیر مهر بسیار ضروری بود، تاکید کرد: با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش و سازمان تاکسیرانی، موضوع ابلاغ‌ها که در سال‌های گذشته توسط نواحی انجام می‌شد، امسال توسط این سازمان انجام می‌شود و نیازی نیست که به نواحی و انجمن اولیا مربیان مراجعه شود.

رئیس انجمن اولیا و مربیان و رئیس کارگروه ماده ۱۸ ادامه داد: در طول سال‌های گذشته، تعامل حال حاضر هیچ زمانی بین بخش‌های مرتبط با سرویس مدارس رخ نداده است و امیدواریم آن را بیش از پیش ارتقا دهیم و بتوانیم خدمت‌رسانی مناسبی به دانش‌آموزان داشته باشیم.

منبع: ایمنا

508247