اعتبارات راهداری گنبدکاووس در دولت سیزدهم چهار برابر شد

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گنبدکاووس از افزایش چهار برابری اعتبارات این اداره در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: منابع اعتباری راهداری این شهرستان از منابع ملی، استانی و سفرهای ریاست جمهوری، نائب رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طی سال مالی ۱۴۰۱ افزون بر هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال شد.
تصویر اعتبارات راهداری گنبدکاووس در دولت سیزدهم چهار برابر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، موسی اونق روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: با این اعتبار در ۶۵ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی گنبدکاووس عملیات راهداری شامل «زیرسازی، روکش آسفالت، خط کشی، نصب تابلو و علائم ایمنی، روشنایی و ساخت ابنیه» انجام شد.

وی اضافه کرد: تخصیص این میزان اعتبار در سال مالی ۱۴۰۱ در مقایسه با سال قبل آن که تنها ۳۵۰ میلیارد ریال با حجم کاری ۳۵ کیلومتر عملیات راهداری بود، قابل توجه بوده و نشان از اهتمام دولت به حوزه راهداری است.

اونق ادامه داد: با هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته در مجموع عملیات اجرایی ۱۷ پروژه حوزه راهداری گنبدکاووس طی یک سال اخیر شروع شد که ۱۵ پروژه آن در هفته دولت امسال افتتاح و ۲ پروژه دیگر هم عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گنبدکاووس، اجرای روکش آسفالت سطحی جاده بیشک تپه به آراقویی‌ها بطول ۱۰ کیلومتر با هزینه ۲۵ میلیارد ریال، بهسازی روکش آسفالت گرم جاده گنبد به اینچه برون بطول ۷.۵ کیلومتر با اعتبار ۸۷ میلیارد ریال، زیرسازی و آسفالت جاده گنبد - بی بی شیروان موسوم به خط آلمان بطول ۱۱ کیلومتر و اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال، انجام روشنایی ۲۰ کیلومتر راه اصلی با ۶۰ میلیارد ریال و احداث ۲ مورد دوربرگردان استاندارد در جاده اصلی گنبد - مینودشت با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال را از مهمترین پروژه‌های اجرا شده و قابل افتتاح در هفته دولت امسال این شهرستان برشمرد.

وی گفت: حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گنبدکاووس در مجموع هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که در این راه‌ها تعداد ۴۰ دهنه پل بالای ۱۰ متر و ۹۹۲ دهنه پل کوچک احداث شده است.

منبع: ایرنا

508301