اخبار منتخب استان‌ها

فرماندار نهاوند با بیان اینکه ویروس کرونا شرایط نهاوند را فوق بحرانی کرده است، گفت: عمق فاجعه سنگین است و به کمک اقشار مختلف مردم نیاز داریم.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

تامین بخشی از کمبود انسولین قلمی فارس تا اواخر هفته جاری

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تصریح بر این‌که اکنون در داروخانه‌ها با کمبود این نوع انسولین مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های انجام شده، با تعیین یک شرکت از سوی وزارت بهداشت مقرر شده که سهمیه‌ای برای تامین بخشی از کمبود انسولین قلمی اختصاص یابد که احتمالا تا اواخر هفته جاری ارسال می‌شود.
به گفته پزشک متخصص کودکان و نوجوانان، دمنوش‌ها و سایر مکمل‌های موجود در بازار اثر پیشگیرانه در برابر کرونا ندارند و مهمترین موضوعی که به کنترل این بیماری کمک می‌کند رعایت مسائل بهداشتی به وسیله حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست‌ها است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

۱۰۸۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های فارس بستری‌اند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از بین ۱۰۸۳ بیمار مبتلا به کرونای بستری در بیمارستان‌های فارس، ۱۷۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها تحت مداوا هستند.
معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از مشمولان غایب خواست هرچه سریعتر خود را به حوزه نظام وظیفه محل سکونت خود معرفی و در صورت داشتن فرزند در قبال هر فرزند سه ماه کسر خدمت و چنانچه غیبت در طول خدمت نداشته باشند از  بخشودگی خدمت بهره مند شوند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: در شبانه روز گذشته 168 بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده است که از این تعداد، تست 94 نفر مثبت اعلام شد.
استاندار کرمانشاه گفت: برطرف کردن مشکلات مردم اولویت فعالیت دستگاه‌های اجرایی استان باشد و همچنین  باید به ساکنان محله های کم ‌برخوردار باید مانند دیگر شهروندان، خدمات عمومی مناسب ارائه شود.

اعلام نظر فدراسیون فوتبال در خصوص رد صلاحیت کاندیداهای هییت فوتبال استان و آنهم با توجیه فقدان سابقه مدیریتی موجی از اعتراضات و انتقادات اهالی فوتبال کرمانشاه از جمله کاندیداها را در پی داشت.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه:

۱۸۰۰ خودرو عمومی در کرمانشاه رایگان دوگانه‌سوز شدند

مدیر شرکت ملی چهار پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: با اجرای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی در چهار ماه اخیر (از آغاز این طرح در کرمانشاه از تیرماه تا کنون )، حدود ۱۸۰۰ دستگاه خودرو عمومی در حوزه عملیاتی این منطقه گازسوز شدند.
رئیس سازمان جهاد کشاوزی لرستان:

۹ شهرک گلخانه‌ای در لرستان ساخته می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاوزی لرستان با بیان اینکه یکی ‌از برنامه‌های ما این است که مجتمع‌های شهرک‌های گلخانه‌ای را توسعه بدهیم، گفت: ۲۷۷ هکتار شامل ۹ واحد شهرک گلخانه‌ای در سطح استان در دست ساخت است.
‍ مدیر کل راهداری و حمل و‌نقل جاده ای کرمانشاه:

گندزدایی و ضدعفونی کامیون ها در پایانه های مرزی مکرر انجام می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: در حوزه پایانه‌های مرزی استان گندزدایی و ضدعفونی کامیون‌های داخل پایانه و بازارچه انجام می شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

قصه پرغصه گیلان از رنج ساخت خانه دوم

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در صورتی که کشاورزی توجیه اقتصادی نداشته باشد،استان ما از ساخت خانه های دوم ساکنین سایر استانها رها نخواهد شد.
کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرد:

خطر افزایش بیماران کرونایی بدون علائم در فارس

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این‌که در فصل سرد سال، سایر بیماری‌های تنفسی در جامعه بیشتر منتشر می‌شود، افزود: طی گذشت هشت ماه از شیوع بیماری کووید ١٩، موارد مثبت بدون علائم‌در فارس افزایش یافته است.
به مناسبت ۲۸ مهر ماه روز صدارت امیرکبیر که با نام روز اراک نامگذاری شده است، کلنگ احداث بلک باکس در پارک شهر اراک صبح امروز به زمین زده شد.
در روز اراک کلنگ زنی بلک باکس اراک با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک بر زمین زده شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خبر داد؛

افتتاح ۸۳ پروژه گردشگری تا پایان سال 99 در یزد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از افتتاح ۸۳ پروژه گردشگری تا پایان سال 99 در یزد خبر داد.