افزایش تعداد شهرهای با وضعیت زرد کرونایی خراسان رضوی

بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی، ۱۵ شهر استان خراسان رضوی در وضعیت زرد، یک شهر در وضعیت قرمز و ۲ شهر در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.
تصویر افزایش تعداد شهرهای با وضعیت زرد کرونایی خراسان رضوی

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر محمد پهلوان افزود: بر اساس گزارش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در حال حاضر شهر خلیل آباد در وضعیت قرمز و شهرهای کوهسرخ و گناباد در وضعیت نارنجی و بردسکن، تربت حیدریه، جغتای، جوین، خواف، درگز، سبزوار، سرخس، صالح‌آباد، فریمان، قوچان، کاشمر، کلات، مشهد و مه ولات در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۹۲ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۲۳۸ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که طی یک روز گذشته ۱۲۱ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند افزود: از این تعداد ۱۰۹ نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.

پهلوان تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا بستری در بخش‌های مراقبت ویژه استان را ۳۸ بیمار و سهم دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از این تعداد را ۳۰ نفر اعلام کرد.

وی با اشاره به این که طی یک روز گذشته بیش از هزار بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت ‌و یا اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند تصریح کرد: عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و ۲ مراجعه و از خود درمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند.

او از مردم خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجتناب از دورهمی‌ها، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون مدافعان سلامت را در مهار این همه گیری یاری کنند.

منبع: ایرنا

405863