بازگشت رنگ نارنجی به نقشه کرونایی خراسان شمالی

بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، رنگ نارنجی بعد از حدود ۲ ماه به نقشه کرونایی خراسان شمالی بازگشت.
تصویر بازگشت رنگ نارنجی به نقشه کرونایی خراسان شمالی

به گزارش سایت خبری پرسون، با تداوم روند افزایشی مبتلایان در خراسان شمالی براساس رنگ‌بندی جدید، شهرستان اسفراین از وضعیت زرد به نارنجی و بجنورد نیز از وضعیت آبی به زرد کرونایی تغییر رنگ داد.

شهرستان های شیروان، فاروج و رازوجرگلان در وضعیت زرد و گرمه و مانه و سملقان نیز در همان وضعیت آبی باقی ماندند.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰ هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند و نارنجی به معنای وضعیت پرخطر محسوب می شود که در این شرایط، آمار بستری روزانه بیشتر از ۶ نفر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت باشد.

رنگ زرد هم از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط است به عبارت دیگر مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر 100 هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند.

بستری ۷۸ بیمار کووید۱۹

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با بستری ۴۰ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، اینک ۷۸ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی خراسان شمالی بستری و تحت مراقبت های پزشکی قرار دارند.

دکتر سیدجواد پورنقی با اشاره به روند افزایش خزنده مبتلایان کرونا در روزهای اخیر، افزود: با توجه به شیوع احتمالی مجدد کرونا، دریافت دز یادآور واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال و افرادی که ۶ ماه از آخرین دریافت واکسن کرونای آنها گذشته الزامی است.

وی افزود: اینک سبد واکسیناسیون تکمیل است، به گونه ای از شهروندان خواسته می شود با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

پورنقی یادآور شد: اکنون ۵۸ درصد جامعه هدف در استان دُز سوم، ۸۸ درصد نیز دز دوم و ۹۶ درصد نیز دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۲۲۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا

405867