۱۶۰ حادثه طی یک ماه در شهر سمنان رخ داد

سرپرست سازمان آتش نشانی سمنان از وقوع ۱۶۰ حادثه در این شهر طی خرداد ماه سال ۱۴۰۱ خبر داد.
تصویر ۱۶۰ حادثه طی یک ماه در شهر سمنان رخ داد

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا رهایی در گفتگویی، با اشاره به وقوع ۱۶۰ مورد حادثه تنها در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ در شهر سمنان بیان کرد: ۹۹ مورد از این حوادث که امدادگران آتش نشانی به آن اعزام شدند، مرتبط با امداد، نجات و ایمنی بوده و ۶۱ مورد نیز به حریق ارتباط داشته است.

وی با بیان اینکه مجموعاً ۶۳ نفر در این حوادث امداد رسانی شدند، افزود: یک هزار و ۶۵۰ مورد تماس با سامانه امداد و نجات شهرداری سمنان در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ برقرار شده که ماحصل آن انجام ۸۱ ساعت عملیات امدادی بوده است.

سرپرست آتش نشانی سمنان با بیان اینکه ۱۱ مورد حریق خانه مسکونی طی خرداد ماه سال جاری در شهر سمنان رخ داده است، گفت: نشت گاز و بنزین عامل دو حادثه آتش سوزی بوده است همچنین سه مورد آتش سوزی سطل زباله، ۱۲ مورد پارک‌ها و فضاهای سبز، هفت مورد نقلیه زمینی و ۱۷ مورد معابر و ساختمان‌های متروکه دچار حریق شده‌اند.

رهایی درباره حوادث امداد و نجات نیز، گفت: آتش نشانان سمنانی طی خرداد ماه ۱۴۰۱ در یک مورد آب گرفتگی منازل، ۳۶ مورد گرفتن حیوانات موذی، پنج مورد گیر کردن انگشتر، ۹ مورد واژگونی و تصادف خودرو، ۲۸ مورد آسانسور و ۹ مورد محبوس شدن در فضاهای بسته امداد رسانی کردند.

405533