اخبار منتخب استان‌ها

فرمانده مرزبانی استان کردستان:

مرزبانی، کولبری را جرم می داند؟

فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: اگر اقدام کولبران قانونی و در چارچوب وظایف باشد مرزبانی امنیت آنها را بر عهده خواهد گرفت تا به شکل قانونی و در کمال امنیت به کولبری بپردازند.
مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان:

تشویق صادرات، یک سیاست ضد تورمی است

آیا تا به حال به عنوانی که برای روز 29 مهرماه در تقویم رسمی کشور ثبت شده، برخورده اید؟ بیش از دو دهه از ثبت عنوان «روز صادرات» در تقویم ملی می گذرد؛ اتفاقی نمادین که می تواند از ابعاد و اهمیت «ملی» این روز، برای مردم و اقتصاد کشور حکایت کند. اما در کشوری که برای دهه ها، مهم ترین منبع درآمد صادراتی اش، منافع حاصل از صادرات نفت بوده، این عنوان معنای دیگری می یابد؛ تاکید بر نقش صادرات و خروج از اقتصاد «تک محصولی» و نهادینه کردن باور به توانمندی تولیدکنندگان ایرانی برای حضور رقابتی در بازارهای فرامرزی و ترسیم نمایی چند وجهی از تولید کشور، پاسخی به چرایی بزرگداشت صادرات و در واقع صادرکنندگان است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی خبر داد؛

کاهش ۹۴ درصدی تناژ ترانزیت خروجی از آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد کاهش ۹۴ درصدی در تناژ ترانزیت خروجی از استان بودیم.
بازار عسلِ کَُُنار، گرم می شود؛

عسل کٌنار زنبورداران قیروکارزین به بازار آمد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: برداشت عسل کٌنار از بیش از 90 هزار کندوی مستقر در قیروکارزین آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا اواسط آبان ماه آتی نیز ادامه یابد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به ورود افراد فاقد تخصص در فعالیت‌های باغبانی این شهرستان گفت: احداث باغ‌ها خصوصا پسته، تامین پیوندک، تهیه نهال و… باید توسط افراد با تجربه و دارای مجوز صورت بگیرد.
قیمت مرغ ‌در گلستان به ۲۵ هزار تومان رسید در حالیکه میانگین قیمت گوشت مرغ امروز در کشور حدود ۲۴ هزار تومان بوده است.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس گفت: امروز صادر کنندگان واقعی کم رنگ شده اند و شرکت‌های هواپیمایی با کارت صادرات غیرواقعی به انجام صادرات مشغول هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک

زندگی با کرونا باید وظیفه اجتماعی همگانی شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تا زمانی که فرهنگ زندگی کردن با کرونا به عنوان یک وظیفه اجتماعی همگانی در جامعه احساس نشود، سیستم بهداشتی درمانی کار بیشتری را نمی‌تواند در قبال این بیماری انجام دهد.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ شیراز:

کمبود فضای آموزشی در ناحیه ۴ شیراز

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ شیراز با بیان اینکه بضاعت و توان مالی بیش از ۷۰ درصد از مردم در این ناحیه آموزشی، پایین است و گاهی در امرار معاش روزانه هم دچار مشکل می‌شوند، از اصحاب رسانه خواست تا محرومیت این ناحیه آموزشی را به گوش مدیران مسئول برسانند تا شاهد اقدامات بیشتری در تامین فضای آموزشی در این ناحیه باشیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان:

استیضاح رئیس جمهور کار عاقلانه‌ای نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با بیان اینکه استیضاح رئیس جمهور کار عاقلانه‌ای نیست، گفت: جریان ضد انقلاب نیز به دنبال برکناری رئیس‌جمهور است تا بتواند آشوب‌های گسترده در کشور ایجاد کند.
رئیس اتاق بازرگانی فارس مطرح کرد:

زیربنای ۵۰ ساله اقتصاد کشور غلط بوده است

رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به این‌که نباید مشکلات امروز اقتصاد کشور و فشاری که به معیشت و سلامت مردم وارد می‌کند، را گردن تحریم و کرونا انداخت، عنوان کرد: زیربنا و ریل‌گذاری اقتصادی ما طی این ۵۰ سال غلط بوده است