اخبار منتخب استان‌ها

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی خبر داد:

اختصاص ۲۴درصد از هزینه بیماران بستری به کرونایی ها

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا پنج ماهه نخست سال جاری با توجه به اسناد مربوطه، رقمی حدود ۲۴ درصد از هزینه های بستری در استان به بیماران کرونایی اختصاص یافته و هزینه شده است.
مدیر نظارت بر مواد غذایی، معاونت غذا و دارو کرمانشاه گفت:

کاهش میزان نمک مصرفی در فرمولاسیون دوازده محصول

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو گفت: شش واحد تولیدی فرآورده‌های لبنی استان کرمانشاه موفق شدند میزان نمک مصرفی در فرمولاسیون دوازده محصول ((دوغ)) را از مقدار ۸/۰ گرم درصد به ۶/۰ گرم کاهش دهند.
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، با بیان اینکه سپاه از هیچ تلاشی و پیگیری در جهت رفع موانع تولید دریغ نخواهد کرد، گفت: «حمایت از تولید» نه‌ تنها یک تکلیف قانونی، بلکه یک تکلیف شرعی و ملی است.
مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد:

فراخوان یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آغاز به کار کرد 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: همچنین از آنجایی که دشمنان همواره برای به انحراف کشیدن جوانان در تلاش هستند، برای همین یکی از راه های دور کردن آنها از انحرافات و آسیب های اجتماعی، سوق دادنشان به سمت ورزش است. براین اساس باید از همه ظرفیت ها برای ترویج ورزش و ارزش ها بین جوانان بهره برداری کرده و بین آنها شور و نشاط ایجاد کنیم.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه گفت:

ترویج اندیشه‌های حقوقی اسلام برای دفاع از حقوق مسلمانان

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه گفت: نیازمند نقش‌آفرینی بهنگام حقوقدانان انقلابی جهت ترویج اندیشه‌های حقوقی اسلام برای دفاع از حقوق مسلمانان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد:

کرونا جدی گرفته شود/ سهل‌انگاری زنجیره انتقال را گسترش می‌دهد


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: شهروندان فارس باید بیماری کرونا را جدی گرفته و نسبت به آن احساس خطر کنند، این بیماری به هیچ عنوان شوخی بردار نیست و با استفاده از سهل‌انگاری و بی توجهی، زنجیره انتقال را گسترش می‌دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:

هشدار جدی برای وضعیت کرونا در استان کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: وضعیت بیماری کرونا در کشور و در استان کرمانشاه خوب نیست. برای بهبود این وضعیت باید با انجام اقدامات پیشگیرانه تعداد ورودی ها به بیمارستانها را کاهش دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: ۲۲ هزار دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ‌های این استان وجود دارد که مشکلات زیادی را ایجاد کرده و نیازمند ساماندهی است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس:

راهداری فارس برای اجرای طرح‌های زمستانی آماده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های سنگین از اواسط آذرماه گفت: طرح راهداری زمستانی قبل از شروع بارش‌ها در استان اجرا می‌شود.
مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعه‌القرآن الکریم کرمانشاه خبر داد:

فراخوان مسابقه بهترین دلنوشته ‌به پیامبر اسلام (ص)

فراخوان مسابقه بهترین دلنوشته برای پیامبر اسلام (ص) در کرمانشاه اعلام شد. این مسابقه همزمان با ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعه ‌القرآن الکریم برگزار می‌شود.
استاندار فارس خواستار مولد کردن املاک وقفی استان شد و گفت: بسیاری از املاک وقفی پتانسیل‌هایی دارند که راکد مانده و می‌توان آنها را به سمت مولد کردن پیش برد.
نیروی انتظامی کرمانشاه:

پدری که قاتل جان پسرش شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری قاتلی در شهر کرمانشاه خبر داد که با شلیک گلوله به زندگی پسر جوانش پایان داده بود.
رئیس هیات ژیمناستیک فارس تاکید کرد:

روند استعدادیابی ژیمناستیک در دوران کرونا ادامه یابد

رئیس هیات ژیمناستیک فارس با تاکید بر ادامه روند استعدادیابی ژیمناستیک در دوران کرونا، عنوان کرد: انتظار می‌رود مربیان و دست‌اندرکاران ژیمناستیک راهکارهای مناسبی برای احیای این حوزه اتخاذ کنند.
طی ۲۴ ساعت گذشته در کرمانشاه؛

کرونا در استان کرمانشاه جان 5 نفر را گرفت

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: در شبانه روز گذشته 189 بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده است که از این تعداد، تست 105 نفر مثبت اعلام شد.
نماینده عالی دولت در گیلان، پرهیز از سفر به استان را مطالبه عمومی مردم دانست و گفت: لازم است آحاد شهروندان با تقویت حس مسئولیت شناسی، گامی اصولی در قطع چرخه انتقال ویروس کرونا بردارند.