اخبار منتخب استان‌ها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه خبر داد:

مشاهده یک قلاده خرس قهوه‌ای در ارتفاعات مارمیشو

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: افراد محلی در ارتفاعات مارمیشو در حوزه استحفاظی این شهرستان یک قلاده خرس قهوه‌ای بالغ را مشاهده و دقایقی از این گونه ارزشمند تصویربرداری کردند.
فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان البرز گفت: ماموران یگان حفاظت از اراضی جهاد کشاورزی در پی تعیین تکلیف قضایی و اجرای احکام صادره قلع و قمع بناهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی طالقان، موفق به آزادسازی ۳۰ هزار متر مربع از این اراضی توسط متصرفان شدند.
سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز از کشف 4 هزار کیسه آرد خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و ۵۱۶ کیسه آرد قاچاق در استان، کشف و ضبط  شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون گفت: شخصی که اقدام به خارج‌سازی و سرقت پیازهای گل نرگس در اراضی ملی نرگس زار بلبلک بخش جره و بالاده کازرون می کرد، توسط ماموران حفاظتی منابع طبیعی شناسایی و دستگیر شد.
استاندار البرز، سرعت در پیشرفت و توسعه استان را در اتحاد سه قوه به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: انسجام در حل مسائل اقتصادی، عمران، مهاجرت، جمعیت و زیرساخت ها در استان باید استمرار داشته باشد.
معاون درمان وزیر بهداشت در سفر به بروجرد گفت: خجالت می کشم از دو بیمارستانی که به هر حال در شأن و منزلت مردم نیستند، آماده صدور مجوز ساخت بیمارستان جدید هستیم

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در گفتگو با پرسون؛

۴۳ هزار معلول کرمانشاهی تحت پوشش بهزیستی هستند/ معلولان نیازمند ترحم نیستند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۴۳ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه هستند که بیشترین آنها را از معلولان جسمی حرکتی تشکیل می دهند.

اسدالله حیدری گفت: در سالجاری یک هزار و ۳۲۰ معلول در البرز از تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ ۵۸۰ میلیارد از طریق معرفی به بانکهای عامل بهره مند شدند و همچنین سه هزار و ۲۶۰ نفر از سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن، شرایط لازم برای حضور در خانواده ندارند و در ۵۳ مرکز از مرکز شبانه روزی نگهداری می شوند.
گزارش پرسون از بازار شایعات؛

«مواد مخدر ـ الکل»، ارمغان کاسبان کرونا

برخی از افراد برای مصونیت از ویروس کرونا با ترغیب برخی از سوداگران مرگ و کاسبان کرونا ندانسته در دام اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی می افتند.