کمک ماهانه ۲۰۰ میلیارد ریالی نیکوکاران به طرح اکرام ایتام در خراسان رضوی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در ماه به طور میانگین بیش از۲۰۰ میلیارد ریال کمک نقدی طرح اکرام ایتام توسط افراد نیکوکار در استان اهدا می‌شود
تصویر کمک ماهانه ۲۰۰ میلیارد ریالی نیکوکاران به طرح اکرام ایتام در خراسان رضوی

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا سلم‌آبادی روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از نیکوکاران، مودیان‌ زکات و حامیان اکرام تربت‌حیدریه افزود: بر این اساس از ابتدای امسال تاکنون در ماه به طور میانگین افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال کمک نقدی طرح اکرام ایتام توسط افراد نیکوکار در خراسان رضوی اهدا می‌شود.

وی مجموع جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی را ۱۹۴ هزار خانوار اعلام و اظهار کرد: از این تعداد ۱۸۴ هزار خانوار در بخش مستمری یا ‌معیشت‌بگیر و بقیه شامل خانواده تک و چند خدمتی‌بگیر هستند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی ادامه داد: اکنون بیش از ۲۸ هزار فرزند «محسنین» و ۱۲ هزار یتیم در سطح استان تحت پوشش هستند.

وی اضافه کرد: در زمینه کمک به ایتام و محسنین اکنون میانگین واریزی به حساب یتیمان توسط مردم َخیر بیش از هفت میلیون ریال و به حساب فرزندان محسنین نیز بیش از پنج میلیون ریال در ماه است.

سلم‌آبادی با اشاره به اشتغالزایی های انجام شده، گفت: امسال ۲۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات جزء چهار بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه و ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هم از محل اعتبارات جزء سه تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: تاکنون ۹۴ درصد از محل جزء چهار، به بانک‌ها ابلاغ و از این میزان نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال از مرداد ماه امسال تاکنون پرداخت و مابقی نیز در حال پیگیری است و از محل جزء سه نیز تاکنون ۶ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال به بانک‌ها ابلاغ و از ۲ هفته آینده شروع به پرداخت خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی ادامه داد: افزون بر چهار هزار مسکن در قالب عقد تفاهم‌نامه‌ با بنیاد علوی، سپاه و تفاهمنامه مسکن در حال ساخت است که امیدواریم بتوانیم قسمتی از آن را تحویل متقاضیان بدهیم.

سلم‌آبادی گفت: در زمینه نهضت ملی مسکن نیز تاکنون بیش از چهار هزار نفر تایید شده اند و برای ۲۶۰ نفر زمینه ساخت پروژه تخصیص یافته‌ است.

وی بیان داشت: در شب یلدای امسال نیز ۲۵ هزار بسته شب یلدایی به ارزش ریالی افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال توسط افراد نیکوکار تامین و توزیع شده است.

کمیته امداد شهرستان تربت‌حیدریه اکنون ۱۵ هزار و ۴۴۳ نفر را در قالب هشت هزار و ۶۷۱ نفر و همچنین سه هزار و ۴۵ نفر یتیم را تحت پوشش دارد.

منبع: ایرنا

573692