توسعه همه جانبه روابط یزد و تاجیکستان

وزیر ورزش تاجیکستان در جریان سفر به یزد، آمادگی خود را از توسعه همه جانبه روابط با یزد اعلام کرد.
تصویر توسعه همه جانبه روابط یزد و تاجیکستان

به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالله رحمان‌زاده در جریان سفر خود به این استان با استاندار یزد دیدار و اظهار کرد: در بازدید از بافت تاریخی یزد، احساس کردم یک سیر تاریخی از گذشته دور تاریخی مردم یزد را در این بازدید طی کردم.

وی با بیان این‌که کشور تاجیکستان نیز دارای جاذبه‌های تاریخی اما اندک است، افزود: تاجیکستان در طول چند صد سال تحت هجمه‌ی بیگانگان بوده است و متاسفانه در این سالها بسیاری از ارزشهای تاریخی و فرهنگی این دیار از بین رفته است.

وزیر ورزش و جوانان تاجیکستان هدف از این سفر را تحکیم و وحدت بیشتر بین دو کشور و نیز کسب تجربه خواند و گفت: باعث افتخار من است که در دوران فعالیتم موفق به امضای سازش‌نامه‌های بین دو کشور و اجرا شدن آنها بوده‌ام.

رحمان‌زاده تاکید کرد: معتقدیم گسترش بین استان‌های ایران و ایالت‌های تاجیکستان می‌تواند منجر به رشد همکاری‌ها و کسب تجربیات بیشتر دو کشور خواهد شد.

وی به مشترکات تاریخی، فرهنگ و زبان بین دو کشور اشاره و تصریح کرد: در شرایط امروز که جریان‌های مختلف به دنبال ضربه زدن به کشورها و از بین بردن آداب و رسوم بومی انهاست، این تعامل با جمهوری اسلامی ایران را حائز اهمیت می دانیم.

وزیر ورزش تاجیکستان با اشاره به اقدامات و دستاوردهای خوب کشور تاجیکستان طی سالهای پس از استقلال، گفت: قطعاً کسب تجربه از جمهوری اسلامی ایران می‌تواند جمهوری تاجیکستان را در کسب دستاوردهای بیشتر کمک کند.

منبع: فارس

573668