رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات دوره دوازدهم

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: نقش‌آفرینی درانتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان باید طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد.
تصویر رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات دوره دوازدهم

به گزارش سایت خبری پرسون، هاشم ناظمی جلال روز سه شنبه در نخستین نشست کمیته سیاسی انتخابات در آموزش و پرورش استان، با اشاره به فرازهای انتخاباتی رهبر معظم انقلاب در جمع مردم خوزستان و کرمان، اظهار کرد: نقش‌آفرینی درانتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باید بر اساس رهنمودهای معظم‌له باشد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش می‌تواند نقش مثبت و تاثیرگذار خود را در عرصه انتخابات ایفا کند، افزود: آموزش و پرورش کردستان باید با بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌آموزان نخبه و فرهنگیان پرتلاش، همچون همیشه به وظیفه تبیین‌گری خود در عرصه سیاسی عمل کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه ایجاد کمیته سیاسی انتخابات و برگزاری اولین جلسه آن پس از فرمایش رهبری حاکی از اهمیت آن برای آموزش و پرورش است، از اعضای این کمیته خواست با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف زمینه حضور پررنگ مخاطبان آموزش و پرورش را فراهم آورند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به دور از جناح‌بندی‌های مرسوم و متعارف سیاسی و انتخاباتی است، گفت: تنها هدف دستگاه تعلیم و تربیت در استان، ایجاد زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات است و مشارکت بالا در این رویداد ملی، حل مشکلات را در پی خواهد داشت.

ناظمی جلال همچنین نقش تشکل‌های دانش آموزی و فرهنگیان را مهم ارزیابی کرد و گفت: انسجام و هماهنگی بین تشکل‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان، زمینه‌ساز شور انتخاباتی در میان مخاطبان تعلیم و تربیت خواهد شد.

در ادامه این نشست، اعضای کمیته سیاسی انتخابات، نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه نگارش طرح مشخص انتخاباتی عنوان کردند.

منبع: ایرنا

573589