سایه آلودگی برسر نصف جهان؛

اصفهان برمدار قرمز آلودگی هوا

با افزایش غلظت آلاینده ها، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در پنج ایستگاه بر مدار قرمز آلودگی وناسام برای همه قرارگرفت
تصویر اصفهان برمدار قرمز آلودگی هوا

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست، شاخص کیفی هوا منتهی به هفت صبح در ایستگاه‌های احمدآباد با ۱۷۲، انقلاب ۱۶۲، دانشگاه صنعتی وکاوه ۱۵۲ و کردآباد ۱۵۸ AQI در وضعیت قرمزآلودگی وناسالم برای عموم است.

همچنین میانگین شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان با ۱۲۵ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.

علاوه براین شاخص کیفی هوا براساس داده‌های سامانه برخط در ایستگاه‌های فرشادی با ۱۱۲، فیض ۱۴۲، سپاهان شهر ۱۲۶، رهنان ۱۳۸ و ۲۵ آبان با ۱۰۵، میرزا طاهر ۱۰۲ وولدان با ۱۰۱ AQI در وضعیت نارنجی آلودگی هوا و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

همچنین امروز شاخص کیفی هوا در شهر‌های زرین شهر با ۱۰۱، ناسالم برای گروه‌های حساس، اما در شهر‌های سگزی با ۴۲ ومبارکه ۳۱ AQI پاک ثبت شده است.

این درحالیست که دیروز میانگین شاخص کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان با ۷۷ AQI قابل قبول بود وامروز همچنان روند افزایشی غلظت آلاینده‌ها را داشتیم.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

بر این اساس افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

منبع: هواشناسی

573707

مطالب مرتبط