اخبار منتخب استان‌ها

تلاش های بزرگان، شورای حل اختلاف کانون اصلاح و تربیت سنندج باعث بخشش قاتل از سوی پدر مقتول گردید.

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش فنی و حرفه ای استان مرکزی خبر داد:

60 استاندارد شغلی مهارتی در استان بازنگری و تدوین شد

سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه ای استان از تدوین و بازنگری ۶۰ استاندارد شغلی و مهارتی از ابتدای سال تا کنون در اراک خبر داد.
عزیزی با اشاره به اینکه طرح هفت خوان از میدان همافر آغاز می شود و پس از طی میادین باهنر، آزادی، شهید بهشتی، امیرچقماق (چهارراه شهدا) و برج ساعت، به خیابان مسجد جامع می رسد، عنوان کرد: این طرح در یک مسیر رفت و برگشت به طول 10 کیلومتر اجرا می شود.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌ غربی با عنوان اینکه ثبت نام پنجمین دوره مسابقات ملی پایان‌نامه سه ‌دقیقه‌ای در استان آغاز شده است گفت: ثبت نام تا پایان آذرماه جاری ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی:

آب‌های زیرزمینی در استان کاهش یافته است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از کمبود یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعبی منابع آب زیرزمینی خبر داد.
یادداشت/ اهدای خون و فرآورده های خونی در این روزها که همه‌گیری کرونا جوامع را تهدید می کند با وجود شرایط خاص یکی از نشانه های انسان دوستی است که خوشبختانه با رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز سازمان انتقال خون این اطمینان خاطر را بوجود آورده که اهدای خون موجب آلودگی به ویروس کووید ۱۹ نخواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با توجه به راه اندازی فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی و احداث سه پست اسکله نفتی در این بندر، گفت: دو مگا پروژه توسعه‌ای است که جهشی عظیم در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران ایجاد می‌کند.

نویسنده جوان لر در یادداشتی درس آموز خطاب بهاره رهنما به دلیل توهین به قوم لر نوشت:

از خود بی خبر، شعور ذاتی است

قوم لر در طول تاریخ این سرزمین به ایمان، شجاعت و دلیری و بزرگی شهره اند این قوم اصیل قطعا با اظهارات تهی از شعور یک سلبریتی ! کوچک نخواهد شد اما در این یادداشت تنها سعی می شود پاسخی به سرکار خانم رهنما داده شود. نگارنده همچون او از مسیر ادب خارج نمی شوید و طبق آموزه های دینی خود دلسوزانه با دلی پر خون به عنوان یک جوان لر نکاتی را تقدیم می دارد.

شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، با اشاره به انتشار عکس هایی در فضای مجازی که در آن مغازه ای در کرمانشاه از مانکن های زنده خانم برای تبلیغات خود استفاده کرده، اظهار کرد: متاسفانه در تصاویر منتشر شده یک مغازه عرضه لباس در یکی از پاساژهای کرمانشاه از زنان بدون حجاب اسلامی برای تبلیغات و کسب درآمد بیشتر به شکل مانکن های زنده پشت ویترین استفاده کرده است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی عنوان کرد:

احتمال استفاده از واکسن ایرانی در تیرماه 1400

رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی گفت: یک گروه کد اخلاق و مجوز تست واکسن کرونای ایرانی را بر روی انسان گرفته است و چون واکسن‌ها باید فازهای مختلفی را طی کنند، اگر مسیر کشف واکسن کرونای ایرانی به خوبی پیش برود، امیدواریم در خرداد و تیر ماه سال آینده واکسن تولیدی ایران را برای پیشگیری از بیماری استفاده کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه استان البرز در حوزه سرانه آموزشی با محرومیت شدیدی مواجه است بطوری که در میان ۳۱ استان کشور در آخرین رتبه قرار دارد، گفت: میانگین کشوری سرانه آموزشی ۵ درصد است که استان البرز آمار ۳ درصدی را داراست.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گفت:

صنایع دستی سفیر فرهنگ سیستان‌ و بلوچستان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌ و بلوچستان عنوان کرد: هر اثر صنایع‌دستی که به ‌فروش می‌رسد غیر از اشتغالزایی و ارزآوری، سفیر فرهنگ سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.
طی 24 ساعت گذشته در کرمان؛

کرونا جان 17 کرمانی را گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد فوتی‌های قطعی ابتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته را ۱۷ نفر اعلام کرد و تصریح کرد: از این تعداد، ۱۰ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۲ نفر در  حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان، یک نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۲ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بودند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: همایش 16 آذر به مناسب روز دانشجو نیز غیرحضوری برگزار می شود.
رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی لرستان خبر داد:

بروجرد شهر پزشکی لرستان می شود

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی لرستان از ظرفیت بسیار مناسب بروجرد در راستای ایجاد دانشگاه علوم‌ پزشکی در این شهرستان خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان البرز که تغییر کاربری‌داده شده بودند طی ۶ ماه اول سال جاری با حکم قضائی رفع تصرف و آزادسازی شد که ارزش زمین‌ها آزادسازی شده بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان است.