اخطار به 50 واحد صنعتی در ارکان

فرماندار شهرستان ارکان از 80 مورد پایش و اخطار به 50 واحد صنعتی در شهرستان خبر داد.
تصویر اخطار به 50 واحد صنعتی در ارکان

به گزارش سایت خبری پرسون، به دنبال تشدید آلودگی هوا و انباشت آلایندگی‌های جوی طی روزهای گذشته در شهرستان اردکان، جمعی از مردم و مسئولین این شهرستان در تجمعی اعتراض‌آمیز خواستار برخورد با صنایع آلاینده شدند.

«حسین سبزواری» فرماندار اردکان در همین رابطه شامگاه روز گذشته در گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص وضعیت آلودگی هوا در این شهرستان گفت: شهرستان اردکان در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۰۰ روز آلوده را پشت سر گذاشت و مردم انتظار دارند اقدامی در قبال صنایع آلاینده انجام بگیرد.

وی افزود: در ۴۰ روز اخیر نزدیک به ۸۰ مورد پایش و پیگیری صنایع آلاینده صورت گرفته که دو مورد به مراجع قضایی معرفی و به ۵۰ واحد نیز اخطار داده شده است.

فرماندار اردکان با تأکید بر لازم الاجرا بودن تصمیم‌های کارگروه پایش آلودگی هوا افزود: با پیگیری استاندار و نماینده اردکان، حریم زیست محیطی برای اردکان و شهرهای اطراف آن نظیر احمدآباد تعریف شده که البته طرحی بلندمدت است.

وی ادامه داد: بر این اساس، پهنه جدید صنعتی در ۴۰ کیلومتری شهرهای سکونتی دایر می‌شود تا صنایع آلاینده از محور عقدا به اردکان خارج شده و به این پهنه بروند.

سبزواری تاکید کرد: صنایع طی ۳۰ سال در این محور مستقر شده و انتقال آن‌ها قطعا یک تصمیم یک شبه و یک سال و دو سال نیست و به مروز زمان باید به بخش‌های جدید منتقل شوند تا مشکل آلودگی هوا پایان یابد.

وی افزود: در دو سال اخیر هیچ مجوز جدیدی در اردکان صادر نشده و شرط ما هم استقرار صنایع کم آبخواه و پاک با حداقل نیروی انسانی به شمار می‌آید.

فرماندار اردکان بر برخورد با صنایع آلاینده تأکید کرد و گفت: مشارکت جدید صنایع در تامین زیرساخت‌ها خصوصا مراکز درمانی برای درمان بیماری‌هایی نظیر تنفسی می‌تواند بخشی از دردهای مردم را بکاهد.

منبع: ایسنا

573739

مطالب مرتبط