اخبار منتخب استان‌ها

نورمحمد فردی، معاون سیاسی استانداری البرز برای نظارت بر اجرای مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا در فردیس با همراهی ابوالفضل اینانلو فرماندار شهرستان فردیس، معاونان فرمانداری و سایر اعضای ستاد مقابله با کرونا در شهرستان از اصناف شهرستان فردیس بازدید کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد خبر داد:

کشف ۵ تُن روغن خوراکی  دپو شده در بروجرد

فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد گفت: پس از هماهنگی با مرجع قضایی ماموران به محل مورد نظر اعزام و در یک عملیات غافل‌گیر کننده، موفق به کشف ۵ تُن روغن خوراکی و دستگیری ۲ نفر در این رابطه شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز گفت: طی ۸ ماه ابتدای سالجاری، صادرات ۵۹۷ میلیون دلار کالا در حوزه‌های صنعتی، دارویی، کشاورزی در استان البرز صورت گرفته که نسبت به مشابه آن در سال گذشته موفق به رشد ۷۵ درصدی صادرات شده است.
نایب رئیس شرکت عمران شهرجدید هشتگرد گفت : تحویل موقت پروژه ویلایی سهندساران در شهر جدید هشتگرد صورت می گیرد و از مالکان درخواست دارم با توجه به شرایط حاکم شیوع ناشی از بیماری کرونا از مراجعه و حضور در محل پروژه یا شرکت عمران خودداری کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: بعد از سه سال، رتبه صنعتی البرز از رتبه دهم در صدور پروانه به رتبه یک کشور ارتقا پیدا کرده است و در جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز در جایگاه سوم کشور هستیم.
عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: گلخانه هیدروپونیک با هدف اشتغال فارغ‌التحصیلان کشاورزی و زنان سرپرست خانوار احداث شده است و تاکنون اشتغال ۳۰۰ نفر متخصص و بیش از ۸۱۰ نفر از زنان سرپرست خانوار را در بر داشته است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز اعلام کرد: حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در سیزدهمین کنگره جهانی انجمن کلانشهرهای مهم جهان (متروپلیس) با رای اعضای حاضر در این نشست به عنوان عضو هیات مدیره این انجمن انتخاب شد.
امام جمعه یزد در خطبه های مکتوب خود گفت: امروز نیز کسانی که به جای توکل به خدا، به سمت آمریکا و غرب دست دراز کرده‌اند، پایه کارشان سست و لرزان است همچنان که بار‌ها دیده‌ایم آن‌ها دردی از مردم ما دوا نمی‌کنند.
مدیرعامل ستاد دیه استان البرز گفت: 210 زندانی جرائم غیرعمد در استان وجود دارد و همچنین تعدادی از آنها به دلیل شیوع کرونا که موجب تعطیلی کسب و کارشان شده است، بدهی مالی به بار آورده اند.
شهردار خرم آباد گفت: پل آیت الله کمالوند بعداز افتتاح و شروع بارندگی تخریب شد و هنوز تحویل موقت هم نشده، بنا براین اگر تحویل موقت هم می‌شد، از تحویل موقت تا تحویل دائم نیز مسئولیتش با پیمانکار بود.

مدیرکل پست البرز گفت: امکان تاخیر ۲ تا سه روزه در توزیع مرسولات همانند سایر استان های کشور اجتناب ناپذیر بوده اما هیچگونه جابجایی در مکان تجزیه و مبادلات مرسولات استان البرز صورت نگرفته است.
گزارش پرسون از موازی کاری اطلاع رسانی؛

وضعیت «قرنجی» کرونا در استان کردستان

برخی از مسئولان کردستان وضعیت این استان را نارنجی و برخی دیگر وضعیت را هنوز قرمز می دانند و همین امر باعث سردرگمی بسیاری از مدیران ادارات، کارکنان، کسبه و اصناف، مردم و... شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه آگاهسازی و اطلاع رسانی عمومی جوانان و نوجوانان را مهم ترین راه پیشگیری از شیوع بیماری ایدز در جامعه دانست و افزود: اغلب تحقیقات مبین تأثیر مثبت آموزش بر بهبود آگاهی و اصلاح نگرش افراد است. همچنین در چندین کشور پیشرفته آموزش ( بواسطه دادن آگاهی و بالا بردن سطح دانش آنان) بطور قابل ملاحظه ای، بروز بیماری ایدز را در بین جوانان کاهش داده اند. و یکی از مهمترین استراتژی های اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه آگاه سازی و اطلاع رسانی می باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز گفت: انجام فرآیندهایی مانند نمونه‌برداری از محصولات صادراتی، اظهار کالا و دریافت تاییدیه سلامت محصولات قرنطینه شده در گمرک، منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام چند روزی به طول می انجامد؛ در حالی که از طریق پایانه گمرکی بندرعباس در نهایت ۶ ساعته این فرآیندها به انجام می‌رسد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان مشاغل خانگی در رشته‌های مرتبط با صنعت از محل اعتبارات قرض‌الحسنه بانکهای عامل، به مشاغل خانگی در سال ۹۹ مبلغ ۶ هزار میلیون ریال اعتبار در حوزه صنعت تخصیص یافته است.
رئیس پارک علم و فناوری البرز گفت: فروش محصولات شرکت های دانش بنیان و فناور استان، در 7 سال گذشته ۳۵ برابر شده است که موجب افزایش منابع مالی شرکت ها از از حدود ۲۰ میلیارد تومان به 632 میلیارد تومان شده است.
معاون مخابرات استان البرز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا درخواست‌ها برای شبکه اینترنت زیاد شده به طوری که از اسفند 98 تا آذرماه 99 حدود 28 هزار مشترک به مشترکان جدید اینترنت اضافه شده اند.