اخبار منتخب استان‌ها

یادداشت/ یا تصور کنید، همسر، خواهر و یا مادرتان در دام چنین اشباه الرجالی گرفتار آمده‌اند و شما توسط همسایه‌ها و آشنایان پس از انتقال ایشان به بیمارستان به شرط آنکه شانس به او رو آورده باشد و به سردخانه‌ مزارستان منتقل نشده‌ باشد از ماجرا مطلع شده‌اید؛ از شما می پرسم چه حال و حسی بهتان دست می‌داد؟
فرماندار کرمانشاه گفت: خوشبختانه خانم مذکور از بیمارستان ترخیص شده است و حال عمومی ایشان خوب است و شایعات مطرح شده در خصوص فوت نامبرده صحت ندارد و از بیمارستان ترخیص و در منزل هستند همچنین. نیروی انتظامی و دادستانی با جدیت در حال پیگیری هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر  یزد گفت: متاسفانه در طول سال های اخیر توجه ای به قوانین دسترسی همه افراد جامعه به ویژه معلولان به امکانات شهری نشده و همین امر سبب معلولیت شهر یزد شده است.
گزارش اختصاصی پرسون به بهانه روز جهانی معلولان؛

«معلولیت، محدودیت نیست» شعار است!

داوود می‌گوید «معلولیت زمانی محدودیت نیست که من بتوانم دوربینم را در دست بگیرم و همانند انسان‌های دیگر امکاناتی برای بهره بردن از وقتم داشته باشم.»
امام جمعه بروجرد در بزرگداشت شهید محسن فخری زاده:

کشور ما با خیال واهی دشمنان ساقط نمی شود/ شهادت مقدس ترین واژه است

امام جمعه بروجرد در بزرگداشت شهید محسن فخری زاده گفت: دشمن خیال کرده است با ترور انسانهای بزرگ و دانشمندان ممتاز ما، کشور را ساقط میکند اما بداند خیالی واهی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز:

مردم تخلفات و تعارضات به حیات وحش را سریعاً گزارش دهند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با تاکید بر اینکه مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف ( تخلفات شکار، حیات وحش آسیب دیده یا زنده گیری) مراتب را با قید فوریت به اطلاع یکی از ادارات حفاظت محیط زیست با واحدهای محیط بانی برسانند یا با شماره تلفن ۳۲۲۲۸۳۹۱ الی ۹۲  تماس حاصل نمایند.
غفور قاسم پور گفت: از ابتدای اجرای طرح محدویت تردد خودروها، در مرکز استان البرز ۴۴ هزار و ۲۱۴ خودرو به علت عدم رعایت ساعت منع تردد که از ۲۱ شب تا ۴ بامداد تعیین شده بود، از طریق مانیتورینگ اعمال قانون شده اند.
معاون هنری، سینمایی و سمعی، بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:

جشنواره هنری" آسمانی در خانه"، فرصتی برای جامعه معلولان

معاون هنری، سینمایی و سمعی، بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: جشنواره هنری "آسمانی در خانه"، فرصتی جهت انعکاس بخشی از توانمندی و خلاقیت هنری جامعه معلولان استان است و در سال گذشته نیز جشنواره‌ای با موضوع موسیقی برگزار شد.
مدیرکل بهزیستی گیلان از شناسایی هزار و ۷۰۰ خانواده گیلانی دارای دو فرزند معلول به بالا،خبر داد و گفت: در سال گذشته تمام خانواده‌های دارای ۳ تا ۵ معلول در استان غربالگری شدند.
حسن نوروزی نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری جلسه لایحه بودجه بدون حضور رئیس‌جمهور خلاف آئین‌نامه است.
عزیزاله شهبازی، صبح امروز در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان آبیک با تاکید بر اهتمام ویژه تولید داخلی در شرایط کنونی، گفت: هیچ دستگاهی نباید نسبت به قطع خدمات واحدهای صنعتی و تولیدی اقدام کند.
مینو محرز با تاکید بر عدم واردات واکسن‌های بی کیفیت از کشورهایی نظیر چین، اظهار کرد: دانش فنی تولید واکسن در ایران وجود دارد و به جای آن، دولت توجه ویژه ای به قابلیت های موسسه رازی و انیستیتو پاستور داشته باشد.
سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز عنوان کرد:

رونق تولید قطعه سازان خودرو البرز در شرایط سخت تحریم

علی مهدی‌پور در جمع خبرنگاران به گسترش و توسعه واحدهای قطعه ساز در شرایط سخت تحریمی اشاره داشت و گفت: رونق کار قطعه سازان خودرو در این شرایط سخت به وقوع پیوسته است.
رئیس شورای نسیم شهر مطرح کرد:

افزایش سرانه فضای سبز در نسیم شهر

زارعی رئیس شورای اسلامی نسیم شهر از افزایش سرانه فضای سبز و ۳ هکتار زمین برای توسعه فضای آموزشی در نسیم شهر خبر داد.