راه اندازی چند واحد پرورش مرغ تخم‌گذار در سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در جلسه تنظیم بازار با اشاره به استفاده از منابع تسهیلاتی برای توسعه واحدهای تولید مرغ تخم‌گذار و تخم مرغ از ایجاد و راه اندازی چند واحد پرورش مرغ تخم‌گذار در استان خبر داد.
تصویر راه اندازی چند واحد پرورش مرغ تخم‌گذار در سمنان

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا قاسمی پیش از ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار این سازمان با اشاره به استفاده از منابع تسهیلاتی برای توسعه واحدهای تولید مرغ تخم‌گذار و تخم مرغ، اظهار داشت: در آینده نزدیک نیز چند واحد پرورش مرغ تخم‌گذار در استان سمنان ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم تأمین و توزیع مناسب نهاده برای استمرار وضعیت تولید تخم مرغ در استان سمنان بیان کرد: امروز تأمین کنجاله سویا مورد نیاز مرغداری‌ها در استان سمنان به شرایط خوبی رسیده و این روند همچنان باید ادامه یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به نقش مهم تشکل‌های حوزه دام و طیور در رفع مشکلات حوزه فعالیتی خود و افزایش تولید، اضافه کرد: تشکل‌های حوزه دام و طیور نقش محوری‌تری را بر عهده دارند تا مسائل اعضای خود را تدبیر کرده و نسبت به تأمین نهاده مورد نیاز مرغداری‌ها و بازار فروش محصولات مرتبط با این واحد‌های تولیدی اقدام کنند.

قاسمی با بیان اینکه در خصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان سمنان مشکلی نداشته‌ایم و گزارشی در این خصوص تاکنون واصل نشده است، افزود: پایش و رصد دقیق مزارع تولید مرغ گوشتی و تخم‌گذار در استان سمنان صورت می‌گیرد.

منبع: تسنیم

573761