مدیرکل بهزیستی استان مرکزی خبر داد؛

24 مرکز مشاوره خانواده فعال در مرکزی

امیرحجت نوروزی گفت: 24 مرکز مشاوره خانواده فعال در استان وجود دارد که 10 مرکز در اراک و مابقی در شهرستان‌ها واقع شده است.
تصویر 24 مرکز مشاوره خانواده فعال در مرکزی

به گزارش سایت خبری پرسون، محمود حسین‌آبادی اظهار داشت: سازمان بهزیستی همسو با دولت خدمتگذار توان تلاش خود را در راستای کاهش اجتماعی به کار گرفته است، سازمان بهزیستی استان مرکزی بنا دارد در ساختمان رصد اجتماعی را مورد بهره‌برداری قرار دهد تا تمامی کودکان، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده را پوشش دهد و به رصد هوشمند مجهز شود و بتوانیم به موقع و در دسترس و تخصصی کار خود را آغاز کنیم و بتوانیم نقش عمده ای در کاهش آسیب داشته باشیم.

وی افزود: یکی از موضوعات اهمیت‎‌دار که در سازمان رصد می‌شود موضوعی است که آحاد جامعه در عرصه‌های مختلف اجتماعی ورو فعال داشته باشند و نمی‌پذیریم که کودک کار و افسرده وجود داشته باشد و سعی بر حذف و کمرنگ کردن این طبقه‌بندی هستیم تا افراد بتوانند در همه عرصه‌ها حضور داشته باشند، همچنین تحصیل کودک و نوجوان باید پیگیری شود و به هیچ عنوان عدم تحصیل آنها قابل قبول نخوهد بود، ارتباط بسیار خوبی در خصوص بازماندگان از تحصیل و حضور فعال در اجتماع برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی جزو استان‌هایی که شیرخوارگاه بدون شیرخوار دارد، کمیته‌ها هر هفته تشکیل می‌شود و متقاضیان پشت نوبت کسانی هستند که حتما جنس و سن خاصی مد نظر قرار دارند، شیرخواران به هیچ وجه بیش از یک هفته در سازمان قرار نمی‌گیرد حتی در این هفته برای طی شدن روال قانونی در سازمان نگهداری می‌شوند.

حسین‌آبادی اضافه کرد: سعی ما براین است که خانواده‌ها طوری هدایت شوند که فرزندان را با هر جنسیت و گروه سنی مختلف را به سرپرستی بپذیرند، در استان 12 فرزند نیازمند درمان وجود دارد که لازم است خانوده‌ها و خیرین این فرزندان نیازمند درمان را به عنوان فرزندپذیری قبول کند و فرایند درمان آنها طی شود. وی خطرنشان کرد: در راستای جوانی جمعیت، سه مرکز غربالگری و ژنتیک راه اندازی شده که غربالگری از طریق مشاوره و پزشکی انجام می‌شود و سعی بر این است قبل از ازدواج‌های فامیلی مشاوره شوند و تمام هزینه‌های مشاوره به صورت رایگان و زیر نظر متخصص انجام می‌شود تا از ناهنجاری تولد جلوگیری شود.

در استان مرکزی 24 مرکز مشاوره خانواده فعال وجود دارد

امیرحجت نوروزی، معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی در حاشیه بازدید از مرکز مشاوره خانوده اظهار داشت: در استان 24 مرکز مشاوره خانواده فعال وجود دارد که 10 مرکز در اراک و مابقی در شهرستان‌ها واقع شده است.

آیین افتتاح مرکز حمایتی آموزش کودک و خانواده ویژه کودکان کار و خیابان با حضور معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی استان و سایر مسئولان برگزار شد، همچنین در جریان سفر معاون سلامت اجتماعی کشور به استان از مرکز مشاوره خانواده، گروه همیار زنان سرپرست خانوار اراک، خانه دختران سپهر روشن اراک، مرکز مشاوره غیردولتی مهراندیش اراک، ساختمان رصد اجتماعی، مرکز مشاوره حضوری و تلفنی 1480، مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان اراک بازدید شد.

منبع: تسنیم

573937