اخبار منتخب استان‌ها

مسئول امور باشگاه‌های ورزشی لرستان گفت: برای جبران خسارات باشگاه داران استان با بخش خصوصی وارد مذاکره شده ایم چراکه تسهیلات ناچیز دولت نمی تواند این حجم از خسارات مالی را جبران کند.

به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به وطن، زنگ «انقلاب» در مدارس استان کردستان به صدا درآمد.

نماینده مردم یزد در شورای عالی استان‌ها تاکید کرد:

لزوم تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی در آخرین سال شوراها

نماینده مردم یزد در شورای عالی استان ها و رئیس شورای اسلامی استان یزد با اشاره به آخرین سال فعالیت شورا‌های اسلامی شهر و روستا، بر ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی به ویژه در حوزه شهری و روستایی تاکید کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد:

رشد 4 درصدی جوجه ریزی در استان کردستان/ کاهش آمار جوجه ریزی در کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: آمار جوجه ریزی در کل کشور در حدود 104 میلیون قطعه است که نسبت به سال گذشته 1 میلیون جوجه ریزی کاهش داشته است ولی در کردستان در بحث جوجه ریزی مشکلی نداریم و نسبت به میانگین کشوری 4 درصد رشد داشته ایم.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: بهره‌ جستن از توان فعالیت‌های دانش بنیان، همکاری شرکت‌های فناورانه حوزه داروهای گیاهی و تقویت این حوزه با توجه به پتانسیل‌های استان گام مهمی در راستای اشتغالزایی و رشد شرکت‌های مذکور است و می‌تواند دانشگاه علوم پزشکی کردستان را به سوی دانشگاه‌های نسل سوم سوق دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: دانش‌آموزان فارس با موفقیت چشمگیر خود توانستند ۹ مدال از ۳۹ مدال کشوری در المپیاد سلول‌های بنیادی پزشکی بازساختی را از آن خود کنند.
در این روزها پیدا کردن یک بطری روغن برای هرکسی به نوعی یک پیروزی و فتح بزرگ است ولی مسئولان همواره می گویند در بازار می توان به وفور روغن پیدا کرد و خرید. حال منظور مسئولان روغن خوراکی است یا روغن موتور و.....

مدیر اورژانس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت وگو با پرسون:

23 مورد مسمومیت بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن در کردستان/ 2 نفر در بیجار جان باختند

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای زمستان سالجاری تاکنون 23 مورد گزارش مسمومیت به علت استنشاق گاز مونوکسیدکربن در سطح استان کردستان داشته ایم که متاسفانه در این حوادث 2 شهروند بیجاری جان خود را از دست داده اند.

نماینده مردم شهرستان ازنا در مجلس شورای اسلامی:

روستاهای لرستان می توانند همیار اقتصاد استان باشند

نماینده مردم شهرستان ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید از روستا ها غافل شد. زندگی عشایری مردم این منطقه و آداب و رسوم ناب لرستان برای هر گردشگری جذاب است. روستا های لرستان می توانند چرخ اقتصادی استان را به حرکت دربیاورند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان خبر داد:

غرس ۸۰۰ هزار اصله نهال صنوبر در همدان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از غیر ۸۰۰ هزار ساله نهال صنوبر در طرح زراعت چوب در همدان خبر داد.
یک منزل مسکونی که در میدان مرکزی کرمانشاه به کارگاه ساخت کتیبه های پلاستیکی تبدیل شده بود به علت وجود تینر زیاد در محل، دچار حریق گسترده ای شد که برای خاموش کردن آن 14 خودرو و 40 نیروی آتش نشانی وارد میدان شدند.
به مناسبت جشن سده؛

پرستش ز مستی‌ست در کیش مهر

هر ساله، در شامگاه ده بهمن مراسمی با عنوان جشن سده برگزار می‌شود که ازسنت‌های دیرینه ایرانیان باستان به شمار می‌رود. «مجتبی درودی»، پژوهشگر تاریخ و زبان‌های باستانی در یادداشت کوتاهی که در اختیار رسانه پرسون قرار داده، پیشینه این مراسم را در ادبیات فارسی بررسی کرده است.