بیش از 1500 عدد مواد محترقه غیرمجاز کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمراعلام کرد: بیش از 1500 عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در این شهرستان کشف شد.
تصویر بیش از 1500 عدد مواد محترقه غیرمجاز کشف شد

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ حسن مشهدی گفت: با توجه به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال و در راستای تشدید روند مبارزه با خرید و فروش مواد محترقه و در پی کسب خبری مبنی بر تهیه و توزیع مواد محترقه غیرمجاز در یک واحد صنفی، پی گیری موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی پس از اطلاع از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از این واحد صنفی، ۱۵۰۰ عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز را کشف کردند.

وی با بیان اینکه یک متهم در این زمینه دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شد، خاطرنشان کرد: به استناد قانون مجازات اسلامی هرگونه خرید و فروش مواد منفجره و محترقه به صورت غیرمجاز جرم محسوب شده و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم می‌شوند.

مشهدی با بیان این که پلیس با هنجارشکنان و برهم زنندگان آرامش مردم و جامعه در آستانه آخرین چهارشنبه سال برخورد قانونی خواهد کرد، گفت: حفظ امنیت و آرامش جامعه همواره از اولویت‌های اصلی پلیس بوده و ایجاد بی نظمی و سلب آرامش مردم خط قرمز خدمت گذاران مردم در مجموعه پلیس این شهرستان است.

فرمانده انتظامی کاشمر یادآور شد: خرید، نگهداری، حمل، توزیع و فروش مواد منفجره و مواد محترقه جرم است و متخلفان مطابق قانون مجازات خواهند شد.

وی با بیان این‌که آرامش روحی و روانی و سلامت جسمی مردم از اولویت‌های پلیس است، گفت: هنجارشکنان باید بدانند و آگاه باشند در مواجهه با اقداماتی که برای سلامت روان و جسم شهروندان خطرآفرین باشد، قاطعانه برخورد خواهد کرد.

مشهدی بیان کرد: از شهروندان انتظار می‌رود ضمن مراقبت از فرزندان خود با توجه به نزدیکی پایان سال و حوادث ناگواری که در چهارشنبه آخر سال برای افراد اتفاق می‌افتد هرگونه اطلاعات در مورد ساخت، نگهداری و فروش هرگونه مواد محترقه را بلافاصله از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

منبع: ایسنا

613093