اخبار منتخب استان‌ها

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: عملیات اجرایی ۹ طرح ورزشی در نقاط مختلف این استان به پایان رسیده و در ایام‌الله دهه مبارک فجر با حضور وزیر ورزش و جوانان به بهره برداری می‌رسند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ایجاد ۲۱۰ مدرسه استثنایی برای رسیدن به استاندارد مورد نیاز مدارس استثنایی کشور، در دستور کار قرار دارد که این مهم با مشارکت استانداران نقاط مختلف کشور محقق خواهد شد.
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری و رئیس کمیسیون ماده ٩٩ از تخریب ساخت و ساز و تفکیک غیرمجاز اراضی و جلوگیری از کوه‌خواری و زمین‌خواری در روستای ده‌بالا ‌شهرستان تفت خبرداد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی خبر داد:

کلنگ زنی و افتتاح 174 پروژه توزیع برق استان مرکزی در دهه فجر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از 174پروژه توزیع برق با اعتبار 563 میلیاردریال، همزمان با دهه فجر در این استان خبر داد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا زمان وجود نیاز داخلی نباید مواد اولیه تولیدکنندگان صادر شود گفت: سیاست‌های دولت در قبال صادرات مواد اولیه اشتباه است.




سه‌شنبه ۷ بهمن، اسامی برترین‌ها را سایت جهانی فوتسال پلنت اعلام کرد که تعدادی از ایرانی‌ها من جمله خانم فاطمه اعتدادی از شهر الوند استان قزوین در میان نفرات برتر بخش‌های مختلف قرار گرفتند.
محمد قاسمی دادستان قزوین به نقش اقتصاد در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره و تاکید کرد: اگر اشتغال و معیشت مردم تامین شود، بدون شک بسیاری از مشکلات که گریبان‌گیر افراد و خانواده ها است، کاهش می یابد.
فرماندار شهرستان تویسرکان:

بهره برداری از ۶۰ طرح عمرانی در دهه فجر

فرماندار شهرستان تویسرکان با بیان اینکه ۶۰ طرح عمرانی در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد گفت: از مجموع این ۶۰ طرح ۵۸ طرح افتتاح و دو طرح کلنگ زنی می شود.
مدیراورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از اول سالجاری تاکنون بیش از ۹۲ نفر در این استان با گازمونوکسیدکربن دچار مسمومیت شده‌اند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی:

پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز در ترانزیت بین‌المللی جایگاه ویژه ای دارند

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی عنوان کرد: پایانه های مرزی جلفا و نوردوز در توسعه ترانزیت بین‌المللی در حوزه‌های مسافر و کالا نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: اگر بتوانیم در توسعه اقتصاد از دانش بومی نخبگان و فناوران داخلی استفاده کنیم و زمینه‌های پیوند صنعت و دانشگاه را تقویت کنیم، شاهد رشد روز افزون اقتصادی و به همان نسبت کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی خواهیم بود.
به همت حوزه هنری اتفاق می افتد؛

انتشار«خانه عمو حسین» در یزد

رییس حوزه هنری یزد از انتشار کتاب «خانه عمو حسین» با موضوع مقاومت و جانفشانی رزمندگان یزدی در دوران دفاع مقدس خبر داد.
سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان تفت خبر داد؛

واژگونی یک دستگاه کامیون در محور تفت به دهشیر

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان تفت از پوشش امدادی حادثه واژگونی یک دستگاه کامیون در محور تفت به دهشیر توسط نجاتگران این جمعیت مستقر در پایگاه بین شهری جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان خبر داد.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش برای بهبود وضعیت مردم در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد، گفت: نبود امکانات در روستاها زمینه مهاجرت به حاشیه شهرها را تقویت می‌کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاز دو آبرسانی به خضرآباد گفت: پروژه آبرسانی به 40 روستای یزد اسفندماه با حضور وزیر نیرو بهره‌برداری می‌شود.
استاندار کرمانشاه با عنوان اینکه توفیقات بدست آمده و تایید وزارت راه و شهرسازی برای احداث شهر جدید کرمانشاه، ماحصل چندین سال پیگیری است افزود: این مساله منجر به این شد که کرمانشاه "به عنوان مرکزیت منطقه غرب کشور" دارای یک شهر جدید باشد و ایجاد چنین شهری باعث امید، توسعه و پیشرفت برای مردم کرمانشاه خواهد شد.

رئیس شورای شهر کرمانشاه با عنوان اینکه منشا این اختلافات برخی از اعضا شورای شهر با شهردار هر چیزی که هست در شان مردم کلان شهر کرمانشاه نیست، ادامه داد: آیا شهرداری و شورای شهر توانسته اند آنگونه که شایسته مردم این شهر است به آنان خدمت کنند؟ که اگر از شخص بنده سوال شود جواب خیر است.