هشدار زرد هواشناسی برای تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی خبر داد و گفت: مردم پایان این هفته از تردد در مسیرهای کوهستانی و صعود به ارتفاعات احتیاط کنند.
تصویر هشدار زرد هواشناسی برای تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، حامد یزدی مهر روز چهارشنبه از احتمال بارش باران و برف و مه در نیمه شمالی و غربی استان و وقوع کولاک در ارتفاعات نیز خبر داد.

وی اظهار کرد: طی مدت مذکور برای نواحی جنوبی، غربی و ارتفاعات استان تهران نیز وزش بادشدید موقتی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه مخاطرات مذکور برای پایان هفته از ظهر پنجشنبه تا جمعه شب پیش بینی شده است، گفت: با توجه به احتمال لغزندگی و کاهش دید به همه شهروندان توصیه می‌شود در تردد از مسیرهای کوهستانی احتیاط لازم را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت همراه داشتن تجهیزات زمستانی در مسیرهای کوهستانی نیز تاکید کرد و افزود: از همه دستگاه‌های اجرایی، امدادی و راهداری می‌خواهیم به مسیرهای کوهستانی و مورد هشدار توجه ویژه داشته باشند تا خدایی ناکرده شاهد حوادث ناگوار برای مردم نباشیم.

وی در ادامه در خصوص احتمال آب گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها نیز هشدار داد و اضافه کرد: شهروندان به هیچ عنوان در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها توقف نداشته باشند، و دستگاه‌های مربوطه نسبت به لایروبی کانال‌ها و پاکسازی آب روها اطمینان حاصل کنند.

یزدی مهر همچنین با اشاره به احتمال وقوع باد شدید بر لزوم استحکام سازه‌های موقت نیز تاکید کرد و ادامه داد: به همه مردم و ذینفعان توصیه می‌شود در این ایام در انجام فعالیت‌های عمرانی احتیاط لازم را داشته باشند.

منبع: ایرنا

612993