رتبه اول استان در طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال به گرمسار رسید

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار اعلام کرد: گرمسار با تولید و توزیع ۲۰ هزار نهال رتبه اول در استان سمنان را در اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال دارد.
تصویر رتبه اول استان در طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال به گرمسار رسید

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد معین مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته منابع طبیعی در گرمسار بیان کرد: همزمان با آغاز طرح کشوری کاشت یک میلیارد نهال، شهرستان گرمسار تا کنون توانسته ۲۰ هزار نهال اکالیپتوس را تولید و بین واجدین شرایط برای کاشت این نهال توزیع کند.

وی افزود: این طرح در یک بازه زمانی چهارساله برنامه‌ریزی شده است که هدف از آن ترسیب کربن، توسعه زراعت چوب، احیای جنگل‌های طبیعی، افزایش فضای سبز و مقابله با توفان‌های شن و ماسه است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان گرمسار رتبه اول را در پیشبرد این طرح و کاشت نهال در استان سمنان به خود اختصاص داد، گفت: ۲۵ هزار نهال دیگر برای اجرای این طرح در حال تولید است؛ این در حالی است که در کل استان سمنان تا کنون ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نهال تولید و توزیع شده است.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار با بیان اینکه این نهال‌ها بین نهاد‌های دولتی از جمله شهرداری، شوراها، دهیاری‌ها و ... توزیع شده است، گفت: تولید و کاشت ۱۰ میلیون نهال سهم استان سمنان از طرح یک میلیارد نهال است که باید در بازه زمانی چهار سال این طرح انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون از استان‌های همجوار حدود ۱۰ هزار نهال وارد شده است و ۱۷ هزار نهال سنجد، ارغوان، سرو، زیتون تلخ از سایر شهر‌های استان سمنان در گرمسار توزیع شده است.

معین از پیگیری برای تعیین تکلیف ۲۰ پرونده حقوقی منابع طبیعی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: امسال زمین‌هایی با مساحت ۲ هکتار از تصرف غیرقانونی خلع ید شد و برای پنج هکتار از این متصرفات هم حکم صادر شده است.

منبع: خبرنگاران جوان

613025