نهمین سفر رییسی به خوزستان

فردا جمعه هجدهم اسفند 1402 رییس‌جمهور برای نهمین بار به استان خوزستان سفر خواهد کرد.

تصویر نهمین سفر رییسی به خوزستان

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور کشورمان فردا جمعه (هجدهم اسفند ۱۴۰۲) برای نهمین بار به استان خوزستان سفر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، استان خوزستان حدود ۱۶۰۰ پروژه نیمه‌تمام در حوزه‌های مختلف دارد که در طول سال‌ها باید به بهره‌برداری می‌رسیده که نرسیده است. یکی از طرح‌های نیمه‌کاره‌ای که بالاخره عملیاتی شد، فاز اول فاضلاب اهواز بود، طرحی ۳۰ ساله که تا دو سال پیش، ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و امروز پیشرفت ۶۱ درصدی دارد.

اجرایی‌شدن فاز نخست عملیاتی‌شدن فاضلاب اهواز - نجات کارون - حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

در سفر رییس جمهور هم‌چنین رونمایی از «زمزم ۳» در فولاد خوزستان؛ بزرگترین واحد تولید آهن اسفنجی در دستور کار است و وارد زنجیره تولید می‌شود.

«زمزم ۳» در قدم اول یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد اسفنجی تولید می‌کند. میزان تولید این واحد، دو میلیون تن است. با این حجم از تولید دیگر نیازی به واردات این محصول به کشور نداریم و در آینده‌ای نزدیک به یک صادرکننده فولاد اسفنجی در منطقه تبدیل خواهیم شد.

همچنین در سفر رییس‌جمهور به خوزستان هم چنین سه پروژه مهم در صنعت چوب افتتاح خواهد شد. این پروژه‌های مهم شامل افتتاح کارخانه تولید مواد اولیه ام دی اف در شوش، کارخانه چوب در اهواز و افتتاح بزرگترین کارخانه تولید اسانس طبیعی از برگ اکالیپتوس است.

این پروژه‌ها در راستای تأمین و توسعه روشنایی معابر، احداث شبکه و همچنین اصلاح و بهینه سازی شبکه برق رسانی مناطق شهری و روستایی و با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۶۳۳ میلیارد ریال اجرا شده است.

منبع: الف

613100