معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

لزوم ورود بخش خصوصی به زنجیره‌های تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بخش خصوصی باید وارد زنجیره های تولید شود تا هم تولید افزایش یابد و هم ارزش افزوده بیشتر شود.
تصویر لزوم ورود بخش خصوصی به زنجیره‌های تولید

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد کلامی در جلسه کارگروه اقتصادی استان افزود: خروجی هر دستگاه در استان بر اساس خروجی و میزان رشد آن در طول سال سنجیده می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۹۶ درصد اقتصاد استان در دست بخش خصوصی است تاکید کرد: ۹۱ درصد سهم رشد اقتصادی در ۹ ماهه سال جاری بنا به اعلام سازمان برنامه و بودجه استان، متعلق به بخش خصوصی است که نشان از کارآمدی و پای کار بودن فعالان و تولید کنندگان در استان می‌باشد.

کلامی ادامه داد: برنامه‌هایی که توسط دستگاه‌های ملی برای اجرا ارائه می‌شود، توسط دستگاه‌های استانی بومی سازی شده و در کنار آن نظارت بر حسن اجرای آنها نیز انجام شود.

کلامی از تدوین نظام توسعه استان خبر داد و اظهار داشت: با دستور استاندار آذربایجان شرقی، نظام توسعه و رشد استان توسط بخش خصوصی و دولت با همکاری اتاق بازرگانی و سایر نهادهای ذیربط تدوین خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی به لزوم ورود بخش خصوصی به زنجیره‌های ارزش تاکید کرد و گفت: وجود حلقه‌های مفقوده در زنجیره تولید استان همچون نبود برندسازی در صنعت کفش، باعث کاهش ارزش افزوده برای تولید کننده در داخل استان شده است؛ بنابراین بخش خصوصی باید وارد زنجیره‌های تولید شود تا هم تولید افزایش یابد و هم ارزش افزوده بیشتر شود.

در این جلسه فتح زاده رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی به رشد اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: رشد ناخالص استان در ۹ ماهه برابر ۵.۶ و رشد خالص در همین زمان برابر ۲.۲ درصد می‌باشد.

منبع: مهر

613323

مطالب مرتبط