امام جمعه قزوین:

پس از انتخابات، رفاقت‌ و دوستی جایگزین رقابت‌ شود

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: پس از انتخابات، رفاقت‌ و دوستی جایگزین رقابت‌ شود.
تصویر پس از انتخابات، رفاقت‌ و دوستی جایگزین رقابت‌ شود

به گزارش سایت خبری پرسون،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: یکدیگر را به خوبی ها و تقوای الهی سفارش می کنیم و برای عبادت، روزه و مهمانی خدای متعال در ماه شریف رمضان آماده می شویم.

وی ادامه داد: اباصلت نقل کرده که من در آخرین جمعه ماه شعبان خدمت امام رضا (ع) رسیدم، امام (ع) به من فرمودند ای اباصلت بیشتر روزهای ماه شعبان رفته است، این آخرین جمعه ماه شعبان است، هر چه در روزهای گذشته ماه شعبان حواست نبود و از این روزها استفاده نکردی، استغفار نکردی و حواست به اهمیت این ماه نبود، از دستت رفت، از این چند روز باقیمانده استفاده کن و تقصیرهای خود را جبران کن.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امام (ع) در ادامه فرمودند زیاد دعا و استغفار کن، زیاد قرآن قرائت کن و از گناهانت توبه کن، چون می خواهی وارد ماه مبارک رمضان شوی، پس کاری کن که ماه رمضان با آغوش باز از تو استقبال کند و به طرف تو بیاید؛ یعنی ماه رمضان باید ما را تحویل بگیرد، یک وقت همه ماه رمضان می رود و خودمان حس می کنیم که ماه رمضان ما را تحویل نگرفت، برای اینکه آمادگی نداشتیم و بدون آمادگی وارد این ماه شدیم اما کاری کنیم وقتی ماه رمضان تمام می شود بگوییم این ماه چقدر بابرکت و نورانی بود، چقدر عوض شدیم و انقلابی درون ما رخ داد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: حضرت در ادامه فرمود اگر امانتی به گردنت هست آن را ادا کن و بدهکاری مردم را بپرداز، حتی اگر از نظر حقوقی محکوم بودی اما خودت می دانستی این حق تو نیست، آن را نگیر.

وی خاطرنشان کرد: این حدیث رسول خدا (ص) نیز هست که فرمودند من بر اساس ظواهر و دلایل موجود بین شما قضاوت می کنم، اگر حقی را به شما دادم که خودتان می دانستید این واقعاً حق شما نیست، آن را نگیرید و حق را به حق‌دار برسانید.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: بنابراین اگر کسی می داند که حقی متعلق به او نبوده و در اثر اشتباه این حق به سمت او آمده است، آن را رد کرده و گردنش را از حق دیگران سبک کند.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: امام رضا (ع) در ادامه فرمود اگر کینه ای از مومنان به دل داری، این کینه ها اجازه نمی دهند روزه و عبادت تو حقیقی شود، این ها را از خود دور کن، اگر گناهی می کنی از این گناه کنده شو و آن را رها کن، در ظاهر و باطن تقوا داشته باش و به خدا توکل کن.

وی یادآور شد: امام رضا (ع) در ادامه فرمودند: در روزهای پایانی ماه شعبان این دعا را زیاد بخوان که خدایا اگر در این روزهای ماه شعبان که سپری شد، ما را نیامرزیده‌ای، امید داریم که در این روزهای باقیمانده ماه شعبان ما را بیامرزی.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: امام (ع) در ادامه فرمود خدای تبارک و تعالی در این ایام آدم‌های زیادی را از بند و زنجیر گناه، معصیت و عواقب آن آزاد می‌کند، ما هم کاری کنیم آزاد شده باشیم.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: روز بزرگداشت سید جمال‌الدین اسدآبادی و روز بزرگداشت نظامی گنجوی را داریم، از نظامی گنجوی یک بیت را عرض می‌کنم تا ببینید این بزرگان چقدر برای ولایت اهل بیت (ع) اهمیت قائل بودند، نظامی گنجوی این طور سروده «ز بعد معرفت کردگار لم یزلی/ نبی ‌شناسم و آن‌گه علی و آل علی»، یعنی بعد از معرفت پروردگار، من چیز دیگری را به جز معرفت پیامبر (ص) و ولایت علی و آل علی نمی‌شناسم.

وی بیان کرد: درگذشت مرحوم آیت‌الله امامی کاشانی را تسلیت عرض می‌کنیم، ایشان عمر خود را پای دین و انقلاب گذاشتند، این عالم بزرگ پیش از انقلاب از منبری‌های اثرگذار، از مبارزان با طاغوت و همراهان با امام (ع) و رهبر حکیم انقلاب بودند، ان‌شاءالله روح ایشان با انبیاء و اولیای الهی محشور باشد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: روز بزرگداشت شهدا و روز تأسیس بنیاد شهید به فرمان امام (ره) را در پیش داریم، این روز را گرامی می‌داریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مردم بسیار همت کردند، به رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب عمل کردند، کاندیداهای فراوانی به میدان آمدند و همه زحمت کشیدند، چه آن‌هایی که رأی آوردند و چه آن‌هایی که رأی نیاوردند، همه زحمت کشیدند و فضای پر شور انتخاباتی ایجاد شد.

وی تصریح کرد: همه آن‌هایی که برای رضای خدا کار کردند، بریز و بپاش نکردند، اسراف نکردند، جوانمردانه و با صداقت فعالیت کردند، این‌ها نزد خدا مأجور هستند که وظیفه سیاسی-اجتماعی خود را به نحو احسن انجام دادند.

پس از انتخابات، رفاقت‌ و دوستی را جایگزین رقابت‌ کنیم

آیت الله عابدینی یادآور شد: اکنون دیگر دوران رقابت‌ها تمام شده است، رفاقت‌ها و دوستی‌ها باید به جای آن‌ها بیاید، همه باید دست به دست هم بدهیم، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در مجلس باید نشان بدهند که سرباز امام زمان (عج) هستند، الحمدلله در فضای کلی کشور نمایندگان شایسته‌ای انتخاب شده‌اند و در استان ما نیز همین‌طور بوده است.

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: امیدواریم نمایندگان وظایف خود را نسبت به مردم و مجلس در قانون‌گذاری و نظارت بر انجام درست قوانین و اطاعت از فرمان رهبر حکیم انقلاب جدی بگیرند، همچنین عدم دخالت در جایی که نباید دخالت کنند یا در اینکه به‌صورت سفارشی برای ما مسئول نیاورند و شایستگی‌ها مدنظرشان باشد و همه سفارش‌های رهبر حکیم انقلاب، دین و عقل را جدی بگیرند تا «واعتصموا بحبل الله جمیعا» اتفاق بیفتد.

وی عنوان کرد: نکته دیگری که باید عرض کنیم، در ایام نزدیک به بهار و سال نو قرار داریم، قدر عزیزانی را که در منابع طبیعی زحمت می‌کشند می‌دانیم، هر مسلمانی باید نگهبان محیط زیست، منابع طبیعی، آب، خاک و همه نعمت‌های خدادادی باشد و این نعمت‌ها را بی‌جهت از دست ندهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: روز کانون مساجد را نیز داریم، امیدواریم در این عرصه نیز وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: همه علائم و نشانه‌ها نشان می‌دهد که کار صهیونیست‌ها به پایان رسیده است، امیدواریم خدای متعال عیدی ماه رمضانی مردم محروم و مسلمان را نابودی این سرطان بدخیم و جرثومه خشونت و آدم‌کشی قرار بدهد و پیروزی را نصیب عزیزان مظلوم، بی‌خانمان، فقیر و گرسنه ما در غزه بفرماید.

منبع: پرسون

613119