فعالیت ۴۰۰ مرکز مشاوره زیر نظر قوه قضاییه

معاون مشاوره خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه اعلام کرد: ۴۰۰ مرکز مشاوره زیر نظر قوه قضاییه فعال است و پس از بوشهر که شانزدهمین استان کشور است مراکز مشاوره در استان های مابقی نیز فعال شوند.
تصویر فعالیت ۴۰۰ مرکز مشاوره زیر نظر قوه قضاییه

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام محسن ابراهیمی روز شنبه در آئین راه‌اندازی مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه و تحلیف مشاوران خانواده استان بوشهر و راه اندازی سامانه مسیر ( مشاوره ساختن یک راه ) در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در سطح کشور ۲ هزار و ۱۰۰ مشاوره خانواده زیر نظر مرکز مشاوره خانواده قوه قضاییه فعال هستند که طی سه سال گذشته اقدام به دریافت مجوز از این مرکز کرده اند.

وی افزود: این مشاوران در حوزه دعوای خانواده اقدام به خدمات مشاوره و مداخله سازش نسبت به پرونده ها می پردازند.

معاون مشاوره خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه تصریح کرد: در حال حاضر آمار سازش در سطح کشور از ۱۴ تا ۱۹ درصد متغیر است که قانع کننده نیست و با ایجاد و توسعه مراکز مشاوره در سایر استانم ها بدنبال اصلاح فرایند بین زوجین هستیم.

ابراهیمی ادامه داد: پیش بینی می شود با راه اندازی مراکز مشاوره خانواده در همه استان های کشور در یک بازه زمانی سه ساله شاهد کاهش میزان طلاق بین زوجین باشیم.

وی ادامه داد: در خصوص سند تحول قضاییه منتظر ابلاغ رئیس قوه هستیم تا بر اساس این سند زمینه اجرای برنامه های مراکز مشاوره خانواده را برای سه سال عملیاتی کنیم.

معاون مشاوره خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه بیان کرد: در این سند متناسب با قانون اساسی که هفت وظیفه و ماموریت به قوه قضاییه ابلاغ کرده دیده شده است.

ابراهیمی یادآور شد: دلیل تمرکز مصاحبه‌های علمی و گزینشی برای جذب مشاوران خانواده در تهران، تعداد محدود پذیرفته شدگان است، اگر زمینه افزایش این مراکز فراهم شد موضوع تمرکززدایی از مراکز برای سیر فرایند مصاحبه و گزینش این افراد بازنگری می شود.

منبع: ایرنا

613274