اخبار منتخب استان‌ها

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان:

خریداری گندم کشاورزان در ۳۱ مرکز

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از خریداری گندم از کشاورزان زنجانی در ۳۱ مرکز گندم خبر داد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در طرح «برکت» باغداران محصولات کشاورزی و زراعی خود و دامداران سهم خود از دام‌هایشان را به منظور ساخت صحن حرم امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) اهدا می‌کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان:

قانون منع تردد شبانه همچنان اعمال می شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به برخی اخبار منتشره مبنی بر برداشته شدن قانون منع تردد شبانه، گفت: برخلاف این اخبار محدودیت های تردد شبانه در زنجان همچنان اعمال می شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان:

امکان استفاده مهدکودک‌ها از تولیدات کانون پرورش فکری

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه طبق اعلام از مرکز، مهدکودک‌ها می‌توانند از محصولات و تولیدات کانون استفاده کنند گفت: در خصوص مدیریت مهدکودک‌ها تاکنون دستورالعملی به کانون ابلاغ نشده اما اگر این اتفاق بیفتد، کانون آمادگی مدیریت مهدکودک‌ها به صورت تخصصی را دارد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان:

توسعه گردشگری مذهبی منوط به سرمایه‌گذاری است

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان با بیان اینکه زنجان اماکن مذهبی و بقاع متبرکه متعددی را در خود جای‌ داده گفت: مدیریت مطلوب و کارشناسی شده می‌تواند در زمینه توسعه گردشگری مذهبی در این استان نقش به سزایی داشته باشد.
مدیرکارآفرینی و اشتغال استان اصفهان مطرح کرد؛

سهم استان اصفهان برای توسعه مشاغل خانگی 77 میلیارد تومان است

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه امسال سهم استان اصفهان برای توسعه مشاغل خانگی ۷۷ میلیارد تومان است، اظهار داشت: سقف پرداخت این اعتبارات ۱۰۰ میلیون تومان است و افرادی که از طریق جهاد دانشگاهی شناسایی، آموزش و توانمند شده اند در اولویت دریافت این تسهیلات قرار خواهند گرفت
فرماندار رشت با انتقاد از اینکه ما نتوانستیم فرهنگ ایثارگری را در جامعه تقویت کنیم، گفت: ما فکر میکنیم ایثارگری حتماً باید در جبهه و جنگ اتفاق بیفتد، ایثارگری یعنی حل مشکلات مردم در عین وظیفه و باید با این نسل جوان به گونه‌ای رفتار کنیم که نگاه شهدا در آنان نیز تقویت شود.
جایگزینی کابل خودنگهدار با شبکه سیمی به عنوان یک راه‌حل چند منظوره برای تامین برق مستمر، بدون خاموشی و با کیفیت مطرح است که تاکنون بیش از هزار و ۶۰۰ کیلومتر از شبکه‌های توزیع برق استان خراسان جنوبی به این نوع کابل تبدیل شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلسله عنوان کرد؛

دستگیری شکارچیان دو رأس کل و بز وحشی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سلسله از دستگیری شکارچیانی که در منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد اقدام به شکار دو رأس کل و بز وحشی نموده بودند خبر داد.