اخبار منتخب استان‌ها

رئیس جهادکشاورزی شهرستان خرم‌دره:

۷۰ درصد از انگور خرم‌دره به صورت کشمش فرآوری شد

رئیس جهادکشاورزی شهرستان خرم‌دره از فرآوری ۷۰ درصدی از محصولات انگور تولید شده توسط کشاورزان خرم‌دره‌ای به کشمش تیزآبی و آفتابی خبر داد.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:

نرخ تورم نقطه به نقطه استان در مردادماه امسال به ۴۹.۷ درصد رسید

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در مردادماه امسال به ۴۹.۷ درصد رسیده است.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان:

شگرد جدید کلاهبرداران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان با بیان اینکه گروه غیربومی به عنوان سنگ‌کار وارد استان شدند که با دستمزد پایین اعتماد همشهریان را جلب کردند گفت: این گروه با عقد قرارداد و اخذ بیعانیه اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
مدیرعامل تعاونی تلاش‌گران کفش هیدج خبر داد:

عدم حمایت از صنعت‌گران صنعت کفش هیدج

مدیرعامل تعاونی تلاش‌گران کفش هیدج از عدم حمایت صنعت‌گران صنعت کفش هیدج خبر داد و گفت: این در حالی است که شهر هیدج یکی از قطب‌های اصلی تولید کفش در کشور محسوب می‌شود.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، از آرمان حاجب یکی از کم سن و سال ترین دوستداران و همیاران طبیعت در استان بوشهر که چندی پیش با فداکاری و تلاش جانانه خود در مهار آتش سوزی در ماهور روستای محمدجمالی در بخش شبانکاره نقش به سزایی ایفا کرده بود، طی آئینی تقدیر کرد.
مطالبات اقتصادی از استاندار اصفهان؛

جذب سهم عادلانه برای اصفهان از منابع کشور

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان اظهارداشت: استاندار آینده باید کاری کند تا به اندازه باری که استان اصفهان در تولید کشور بر دوش می‌کشد، از دولت منابع و امکانات دریافت کند تا با استفاده از این منابع و بسیج کردن دستگاه‌های متولی در استان، به وضعیت مناطق حاشیه‌ای و محروم رسیدگی شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه، صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رؤسای کل پیشین و جدید دادگستری قزوین با تاکید بر ضرورت خدمت مخلصانه به مردم، اظهار داشت: هر روز باید خداوند را شاکر باشیم که توفیق خدمت به مردم و گره‌گشایی از امور و مشکلات افراد جامعه را به ما عنایت فرموده است.
نایب رئیس شورای شهر به همراه عمار ایزدیار رئیس کمیسیون شهر هوشمند، اقتصاد شهری و مشارکتها ضمن بازدید از مراحل ساخت و تکمیل کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز بر تسریع در آماده سازی زیر ساخت های خدماتی، استقرار گروه های خلاق و استارتاپ ها در این کارخانه، تاکید کرد.
امام جمعه موقت اصفهان مطالبه کرد:

پرهیز استاندار جدید از حواشی سیاسی و گروهی

امام جمعه موقت اصفهان گفت: استاندار جدید اصفهان باید هدف خود را بر اساس خدمت به مردم تعیین کند و از درگیر شدن با حواشی سیاسی و گروهی بپرهیزد و اصفهان را به جایگاه اصلی خود در نظام بین‌المللی بازگرداند.
هوای کلانشهر اصفهان با قرار گرفتن روی شاخص ۱۲۶ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: واحدهای بهداشتی، درمانی و امدادی دانشگاه از آمادگی نسبی برای ارائه خدمات در ایام اربعین برخوردار هستند و لازم است تا واحدهای تابعه دانشگاه خود را برای اجرای هر اقدام و یا ارایه هر خدمت احتمالی مورد نیاز آماده کنند.
رییس اتاق اصناف کرمان گفت:طبق استانداردهای جهانی به ازای هر ۲۵۰ نفر یک واحد صنفی وجود دارد این درحالی است که در کشور ایران به ازای هر ۲۵ نفر و در کرمان به ازای هر ۱۸ نفر یک واحد صنفی هست.