مدیرعامل نیروگاه شهید منتظری اصفهان:

این نیروگاه فصل سرما با مشکل تامین سوخت مواجه می‌شود

مدیرعامل نیروگاه شهید منتظری اصفهان گفت: این نیروگاه در صورت ناترازی گاز در فصل سرما با مشکل تامین سوخت مواجه می‌شود که لازم است تمهیدات لازم برای پیشگیری از آن اتخاذ شود.
تصویر این نیروگاه فصل سرما با مشکل تامین سوخت مواجه می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ امیر نریمانی در صورتی که در فصل سرما با کمبود گاز در کشور مواجه شویم، ممکن است نهادهای ارشد کشور به نیروگاه تکلیف کنند که از سوخت جایگزین به مقدار محدود استفاده کند.

مدیرعامل نیروگاه شهید منتظری ادامه داد: با توجه به میزان تولید هر کدام از سوخت‌ها، نحوه مصرف سوخت جایگزین با دستور شورای عالی امنیت ملی به نیروگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

نریمانی با اشاره به اینکه ۶۳۰ واحد تولید برق حرارتی در ۱۴۶ نیروگاه، وظیفه تامین ۸۴ درصد انرژی مورد نیاز کشور را بر عهده دارند، گفت: ۶۸ درصد این ظرفیت تولیدی در اختیار بخش خصوصی است که در صورت ناترازی سوخت نه تنها در تابستان بلکه در زمستان نیز با مشکل مواجه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان حدود ۵۰ درصد از انرژی برق مورد نیاز استان و ۳.۳ درصد برق شبکه سراسری کشور را تامین می‌کند.

در نیروگاه شهید منتظری اصفهان از سال ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۰ مازوت سوزانده نشد اما با توجه به دستورها و ابلاغیه های صادر شده و با توجه به برودت هوا و ناترازی گاز، در سال ۱۴۰۰ به مدت یک و نیم ماه، در سال ۱۴۰۱ به مدت ۲ ماه و در سال ۱۴۰۲ نیز به مدت محدودی در اسفند ماه در نیروگاه مذکور از این سوخت جایگزین استفاده شد.

این نیروگاه در زمان حاضر دارای هشت واحد هر کدام با ظرفیت ۲۰۰ مگاوات و در مجموع با ظرفیت یکهزار و ۶۰۰ مگاوات تولید انرژی برق است.

کلانشهر اصفهان در طول سال به‌ویژه در فصل سرما با معضل آلودگی هوا مواجه است که استفاده از سوخت جایگزین در برخی واحدهای صنعتی در زمستان این موضوع را تشدید می‌کند؛ به‌همین دلیل همواره مسوولان استان درخواست داشته‌اند که شرکت ملی گاز و وزارت نفت با توجه به شرایط خاص آلودگی هوای این خطه به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که تامین گاز نیروگاه شهید منتظری در اولویت قرار بگیرد تا ناچار به استفاده از مازوت نشده و آلودگی شهر تشدید نشود.

منبع: ایرنا

791182

سازمان آگهی های پرسون