یادداشت‌ها

با توجه به آغاز واکسیناسیون جهان آماده مواجهه با دوران پساکرونا می‌شود . دورانی که تلاش برای بازسازی عقب‌ماندگی‌ها و ضربات مهلک وارد شده بر اقتصاد در دستور کار قرار می‎گیرد.
یادداشت/ مسئولین عزیز؛ ما مردم کاملا عادی و غیرآقازاده باور بفرمایید علاقه ای به خرید دلار و طلا نداریم اما مایحتاج روزانه مردم کشور گره به افزایش یا کاهش قیمت دلار خورده است.
"خوش‌خیالی است که عده‌ای تصور می‌کنند جامعه به طور عمومی، از سخنان و توهین‌های این افراد استقبال کرده و اینان در نزد عموم از تسری مصون خواهند ماند. اتفاقا در شرایط فعلی با ذهن‌های خسته از رنج تحریم و کرونا و فشارهای اقتصادی، شعارها به نحو شدیدتری به سمت خود آن‌ها بازمی‌گردند."
هر‌روزه واحدهای صنعتی می‌میرند و صنعت اصیل و واقعی کوچک و کوچک‌تر می‌شود؛ چنان‌که سهم صنعت از حدود 20 درصد در اوایل دهه 70 به حدود 15 درصد در این سال‌ها کاهش یافته است و اتکای آن به منابع معدنی و انرژی بیشتر شده است.
عدالت اجتماعی و رفع فقر یکی از اولین و مهم‌ترین خواسته‌های مردم بود. انقلابیون و مردم کوچه و بازار که با دعوت آنان وارد میدان شدند، همه خواهان رفع تبعیض و ریشه‌کن‌شدن فقر بودند.
وجود تعدد مراکز اطلاعاتی موجب ایجاد نقاط کور و حفره‌های اطلاعاتی می‌شود و چنین عوارضی نیز نتیجه محتوم این شکاف‌های سازمانی و اطلاعاتی است.
اگر در زمینه مناسبت‌ها برنامه‌ای جامع وجود داشته باشد و پیرامون آن قاطعیت و اراده‌ای فراگیر صورت گیرد احتمالا شاهد موفقیت‌های بزرگ خواهیم بود و چه بسا قبل از واکسیناسیون همگانی زنجیره ابتلا قطع شود.
یادداشت/ انصارالله تسلیحات آمریکایی را پیش جهانیان بی اعتبار ساخته و برتری تجهیزاتی ایران بر امکانات پدافندی غربی متعلق به سعودی را علنا به منصه ظهور رسانده است و هر چه بیشتر جنگ طولانی شود زیانش علاوه بر سعودی متوجه وجهه ایالات متحده نیز خواهد شد.

یادداشت/ شوربختانه این مافیای رسانه ای چنگال های خود را در پیکره برخی از ادارات و سازمان ها فرو کرده تا جایی که حتی خودرو های ادارات خود را در اختیار آنان می گذارند.

یادداشت/ پس از اعلام عدم حمایت آمریکا از سعودی در جنگ علیه یمن، ارتش عربستان روحیه خود را به شدت تضعیف شده می بیند و پیش بینی می شود انصارالله نیز حملات خود را در عمق خاک سعودی وسعت بخشد.
انگار، هر چه بیشتر، بزرگان، برخی را به وحدت و یکپارچگی و اتحاد و همبستگی فرا می خوانند، این برخی، کمتر، اهتمام دارند که گوشِ جان بسپارند.
بیش از یک سال است که در حال تجربه آموزش‌های مجازی هستیم. ارتباطات مجازی، آداب و اصولی دارد.
رئیس جمهوری به‌درستی در آخرین سخنرانی خود در راهپیمایی 22 بهمن، دستاوردهای 8 ساله دولت‌های یازدهم و دوازدهم و همین‌طور شرایط کشور در طول سال‌های 92 تا کنون را تشریح کرد و توضیح داد. پیش از هر چیز این حق رأی‌دهندگان به او و کل شهروندان کشور است تا از اقدامات این دولت کسب اطلاع کنند.
حالا واکسیناسیون کادر درمان در بیشتر استان‌‌های کشور آغاز شده. فارغ از همه حواشی کرونا در یک سال گذشته در کشور، احساس اینکه اتفاق مثبتی بعد از یک سال ترس و وحشت و خستگی در بیمارستان‌ها در شرف رخ‌دادن است، احساس مشترک بیشتر کادر درمان است.
22بهمن سالروز یک تغییر بنیادین در تاریخ ایران است. جدا از هر اندیشه‌اى که داشته‌باشیم، بر این امر اجماع داریم که در این روز رژیم سلطنتى فروریخت و سپس به نظام جمهورى اسلامی تغییر یافت.
بهار آزادی عجیبی است و تا چشم کار می‌کند جای خالی سردار دلها حس می شود. مردی که از جنس آسمان بود و آسمانی شد. مردی که نشانه‌ای از اسلام، انقلاب، شجاعت و ایمان بود.
یادداشت/ سخنان دیشب سید محمود علوی؛ وزیر اطلاعات بازتاب زیادی در محافل خبری و به خصوص در بین کاربران فضای مجازی داشت.

صداهایی‌ که‌ این‌ روزها از تهران، واشنگتن‌ و پایتخت‌های تروئیکای‌ اروپایی‌ شنیده می‌شود، چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای را نه تنها برای «برجام» بلکه بهبود روابط ایران و امریکا و به تبع آن ایران و اروپا در آینده‌ نزدیک‌ نشان نمی‌دهد.
یادداشت/ کمترین میوه این رویکرد ناسالم و آلوده تقریبا پس از گسترش گستره شبکه های اجتماعی  به دست آمد که اکنون و در نهایت تاثر در میان رسانه ها آنچه از استانمان در افکار عمومی بازنمایی می شود، چهره ای به دور از عقلانیت شرافت و منطق است.

پیدایش «دولت رفاه» و ارائه نظریه «حکمرانی خوب» باعث شد شهروندان انتظار داشته باشند تا دولت‌ها در مقابل رویدادهای ناگوار و ورود خسارت‌های غیرقابل پیش‌بینی از آنها حمایت کنند.

تکرار مرتب اشتباهات اقتصادی به‌ویژه در بازارهای مهمی مثل مسکن، سهام و ارز بین مردم بسیار سوال‌برانگیز شده است. طبیعی است خطا و اشتباه در ذات بشر است، اما تکرار یک اشتباه آن هم پس از روشن شدن تبعات خطاهای قبلی، دیگر نه یک اشتباه که یک انتخاب آگاهانه است.
شرایط امروز جهان به‌گونه‌ای انکار‌نشدنی، با دوره جنگ سرد و بلوک‌بندی شرق و غرب متفاوت است. در این جهان و روابط بین‌الملل برخاسته از آن اولا، هیچ پدیده‌ای مطلق نیست. ثانیا، دوستی و دشمنی پایدار وجود ندارد و مهم‌تر از اینها تهدیدها و فرصت‌ها نیز پایدار نیستند.