جمشیدی مطرح کرد؛

قانون غلط برگزاری انتخابات شوراها را اصلاح کنید

یک فعال رسانه‌ای در یادداشتی خطاب به نمایندگان مجلس نوشت؛ به قانون غلط و اشتباهِ برگزاری همزمان انتخابات شوراهای شهر و روستا با ریاست جمهوری پایان دهید.
تصویر قانون غلط برگزاری انتخابات شوراها را اصلاح کنید

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی جمشیدی نوشت: نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی، پس از سلام در ابتدا یادآوری میکنم که وظیفه اصلی شما قانونگذاری، شناسایی و اصلاح قوانین معیوب کشور است، نه سرکشی از حوزه انتخابیه جهت افتتاح بیمارستان یا مدرسه دولتی!

همانطور که در قانون برگزاری انتخابات در ایران ذکر شده است؛ دو انتخابات شوراها در مقیاس شهری و روستایی و انتخابات ریاست جمهوری در گستره ملی همزمان باهم در کشور برگزار میشود، ادوار گذشته ثابت نموده است که این روش نه تنها یک فرصت نیست، بلکه تهدیدهایی را هم به همراه داشته است.

باید ذکر کنم که روش ثبت نام از کاندیدای شوراهای شهر و روستا به شیوه کنونی به طور کامل مردود است.

پروسه بررسی صلاحیت‌ها در هیات اجرایی، اعتراض در هیات نظارت شهرستان، شکایت در هیات نظارت استان و استفاده از روابط‌های سیاسی در هیات مرکزی نظارت روشی اشتباه و فسادزا است.

زمان درنظر گرفته شده برای تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراها محدود و بی اثر است و باید در زمانبندی آن بازنگری شود.

روش‌های درنظر گرفته شده برای تبلیغات به صورت کنونی نه تنها موثر نیست، بلکه روش‌هایی ناکارآمد است که باید شیوه‌های نوین جایگزین روش‌های سنتی شود.

و اما کلام آخر؛ زمان برگزاری انتخابات شوراها را مستقل کنید تا این نهاد مردمی و پارلمان محلی با اقتدار تشکیل شود و شهروندان شهر و روستا بتوانند با آسودگی خاطر و شناخت از کاندیداها، در سرنوشت شهر و روستای خود سهیم باشند و مشارکت پذیری خود را در شکل گیری این نهاد مقدس هرچه بیشتر نمایان‌تر نمایند.

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

307782