چشم مردم به اقدامات دولت جدید

وعده‌های داده شده توسط رئیس‌جمهور هشتم کلی گویی است و برنامه عملیاتی و اجرایی و زمانبندی شده مشخص ندارد.
تصویر چشم مردم به اقدامات دولت جدید

به گزارش سایت خبری پرسون، علی قنبری نوشت:

ساخت 4 میلیون واحد مسکونی، ایجاد یک میلیون شغل در سال یا نصف شدن تورم همگی شعارهایی بود که سید ابراهیم رئیسی در جریان تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرده و ایشان چهار سالی که رئیس جمهور خواهند بود باید برنامه زمانبندی یکساله، دو ساله و چهار ساله تهیه کرده و بگوید که قرار است در این برنامه‌ها چه کاری انجام دهد. مثلا باید بگوید در این مدت قرار است کدام کارخانه ها را راه اندازی کند یا چه تولیداتی ایجاد خواهد کرد تا منجر به سرمایه گذاری و افزایش اشتغال خواهد شد.

باید مشخص کند که برای اقتصاد خارجی، توسعه مناسبات بین المللی چه کار خواهد کرد، باید مشخص کند سیاست خارجی دولت او چه برنامه‌ای برای جذب سرمایه گذاری خارجی دارد. باید مشخص کند حق و حقوقی که از ایران تضییع شده چه خواهد شد، باید مشخص کند منابعی که در کشور از جمله نفت، گاز، پتروشمی، معادن و دریاها و نیروی انسانی، تاریخ، تمدن، موقعیت ژئوپولوتیک وجود دارد را چگونه مورد بهره برداری قرار خواهد داد. دوران تبلیغات گذشته و رئیس جمهوری جدید باید بنشیند و چند برنامه اولویت دار و با زمانبندی، میزان اشتغالزایی، میزان ارزآوری و به کارگیری نیروهای فنی و غیرفنی مشخص را طراحی کند.

برای تحقق وعده هایی هم که داده فرصت زیادی دارد و مردم منتظر اجرای این وعده ها هستند. به‌عنوان یک اصلاح‌طلب خوشحال می‌شوم که ایشان بتواند به وعده‌هایش عمل کند، چراکه دیگر بهانه‌ای برای چند دستگی در دولت و نظام وجود ندارد و همه پشت رئیس جمهوری قرار دارند و همه امکانات هم در اختیار دولت قرار دارد. آقای رئیسی باید همه آنها را احصا و برنامه‌ریزی مشخص انجام دهد.

اگر آقای رئیسی بخواهد نیروهایی هستند که در هر زمینه‌ای می‌توانند به دولت کمک کنند تا وضعیت سریع‌تر بهبود یابد.

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

منبع: آرمان ملی

307707