یادداشت میهمان؛

حمله پهپادی به مرکز اتمی کرج و چند نکته

خبر حمله پهپادی امروز نیز به وضوح تایید کننده نفوذ امنیتی در کشور و لزوم پایش مجدد مراکز اطلاعاتی و حفاظتی است‌.

تصویر حمله پهپادی به مرکز اتمی کرج و چند نکته

سایت خبری پرسون ـ یکی از خبرگزاری‌های کشور در خبری مدعی شده که یک حمله ناموفق به مراکز سازمان انرژی اتمی در اطراف کرج صورت گرفته که ناموفق بوده است.

برخی منابع دیگر نیز اذعان می‌کنند حمله از طریق پهپاد انجام شده است.

در صورت صحت داشتن این رخداد ذکر چند نکته ضروری به نظر می‌رسد:

1)نفوذ امنیتی در کشور همانگونه که مقام معظم رهبری نیز بدان اشاره داشته‌اند بالاست تا آنجایی که جاسوسان موساد به انبار اسناد به کلی سری هسته‌ای حمله کرده و پس از قتل نگهبانان و سرقت مدارک، با موفقیت از کشور خارج می‌شوند.

نکته جالب اینجاست که عملیات فوق با چنان دقتی طراحی شده بود که تمام سگ‌های آن منطقه روز قبل از عملیات از بین رفته بودند تا مبادا با ایجاد سر و صدا باعث لو رفتن ماموریت جاسوسی صهیونیستی شوند.

خبر حمله پهپادی امروز نیز به وضوح تایید کننده نفوذ امنیتی در کشور و لزوم پایش مجدد مراکز اطلاعاتی و حفاظتی است‌.

سوال مهم اینجاست چگونه قطعات پهپاد مهاجم به کشور وارد، مونتاژ و پس از آن این هواگرد به پرواز در آمده و کنترولرهای آن از کدام نقطه به هدایت آن می‌پرداخته اند؟

2) جمهوری اسلامی علاوه بر منازعه موفق در جنبه تکنولوژیکی نظامی با بلوک غرب و رژیم صهیونیستی، وارد رقابت در سایر ابعاد تکنولوژی نیز شده است و مطمئنا این رخداد خوشایند انحصارطلبان تکنولوژی در دنیا نیست و مترصد متوقف کردن این پیشرفت‌ها هستند.

نباید فراموش کرد ترور بیولوژیک دانشمند عرصه ژنتیک و بنیانگذار موسسه موفق رویان یعنی دکتر سعید کاظمی آشتیانی نیز در همین راستا بود.

3) در عصر جدید، ابعاد قدرت از حوزه صرفا سخت و نظامی به زمینه‌های علمی و فناوری تسری یافته و در اختیار داشتن تکنولوژی از هر نوعش به معنای دارا بودن یک مولفه مهم جهت تولید ثروت و در نتیجه ارتقاء وضعیت کشور در عرصه بین‌الملل و تثبیت اقتدار آن است و تلاش جهت توقف دستاوردهای این چنینی جمهوری اسلامی نیز در همین راستا ارزیابی می‌گردد.

در نهایت امید می‌رود در صورت صحت خبر مزبور، در اسرع وقت دستگاه های اطلاعاتی ـ امنیتی دست به کار شده و عوامل احتمالا داخلی مسبب این اقدام تروریستی را دستگیر و به سزای عمل خود برسانند.

نویسنده: علیرضا تقوی‌نیا ـ کارشناس مسایل غرب آسیا

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

307991