یادداشت‌ها

یادداشتی به بهانه تصاویر تامل برانگیز منقوش بر دستمال کاغذی با عنوان رویای کودکانه؛

طرح تخیلی کودکی/ شبیخون فرهنگی است

یادداشت/من و تو مطلع نیستیم که عکس پیش روی چند کودک معصوم پیش روی من و هر کودک دیگر به چه قصد و هدفی منقوش شده و سهوی و عمدی بودنش معلوم نیست ولی ضروری به نظر می رسد که مسئولین مربوطه پیگیریش کنند.
تحریم بر خلاف آنچه تبلیغ می‌شود نعمت نیست و رفع تحریم، رابطه مستقیمی با رفاه مردم دارد، تکرارش حداقل باعث می‌شود حسرت نخوریم که کاش بیشتر می‌گفتیم.
سنجان روستای خوش آب و هوایی درجنوب اراک بود که متاسفانه با موج تجاوز شهرها، بخشی از اراک شد.
مدت زمانی است که سرقت‌هایی به عنوان «اسکیمینگ» خبرساز شده‌اند که افراد بسیار زیادی را هم مال باخته کرده‌‌اند، این نوع سرقت عموما از طریق یک باند توسط سارقین حرفه‌ای و از طریق دستگاه‌های حرفه‌ای صورت می‌گیرد.
یادداشت/ پادشاه فعلی اردن می داند نتانیاهو و راست گراها خواستار تشکیل یک دولت یهودی در تمام جغرافیای فلسطین هستند که پیامد آن اخراج میلیون ها فلسطینی به کشورهای عربی خواهد بود؛ خصوصا که در دسترس ترین کشور برای اسکان آوارگان اردن است‌.

یادداشت میهمان؛

«صف مرغ» تا «صف رای»

یادداشت/در جامعه ای اکه اکثریت هنوز در مرحله «تلاش برای معاش» هستند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند، مشارکت سیاسی چه معنایی دارد؟

یادداشت/نامگذاری سال ۱۴۰۰ به تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها همه ما را بر آن می‌دارد تا در ابتدای سال از منظر و حوزه تخصصی به این موضوع و احصاء فرصت‌ها و تهدیدها و چگونگی نیل به اهداف این نامگذاری بپردازیم.
اهتمام به اقتصاد دیجیتال و توجه به پتانسیل‌های آن برای بهبود بهره‌وری و رشد اقتصادی ایران در برنامه‌ها و اقدامات آتی بسیار ضروری است و لازم است با توجه به وقوع پاندمی کرونا که کاتالیزوری برای تغییر و تحول به سمت دیجیتالی‌شدن به‌ویژه در اقتصاد ایران شده است، سرعت بیشتری به خود گرفته و بازدهی واقعی این فناوری‌ها را برای جامعه و اقتصاد ایران نمایان کند.
گربه‌ماهی به‌ویژه به تغییرات الکتریکی در مدت 10 تا 30 روز قبل از زلزله حساس است و این حساسیت، قبل از زلزله غیرفعال می‌شود. امید این بود که گربه‌ماهی بتواند راهی برای یافتن سازوکار پیش‌بینی‌کننده زلزله بگشاید.
از نظر افکار عمومی، این ماجرا تقابل نهاد قدرت با مردم عادی است. یک سمت ماجرا نماینده مجلس است که کلاً در فضای قدرت سیاسی زندگی کرده و قبل از نمایندگی هم دستیار رئیس جمهور وقت و استاندار و فرماندار و مدیر کل بوده است و در سوی دیگر، جوانی است از میان مردمان عادی، که به حکم قانون و اجبار، دو سالی را به سربازی آمده است.
یادداشت/شهرها به عنوان موجودی زنده دارای محتوای مستقل می باشند که از رفتارها و تعاملات اجتماعی ساکنان آن شهر، تاریخ، فرهنگ ها و رسوم مختلف آن منطقه تشکیل شده و آن شهر را نسبت به دیگر شهر ها متمایز ساخته است، همچنین آن را گاها دارای ویژگی های خاص و منحصر به فرد می کند که مجموعه ویژگی های فوق را هویت شهری می نامند که پیام این هویت را در جنبه های بصری مختلف اعم از المان ها، تندیس ها، معماری ساختمان ها، جشنواره ها و.... می توان به شهروندان و بازدیدکنندگان آن شهر منتقل کرد.
گسترش روابط ایران و چین در قالب سند راهبردی اخیر، به‌ویژه در وضعیت تحریم‌های جاری، فضای جدیدی را در قالب «دیپلماسی انرژی و اقتصادی»، «دیپلماسی ترانزیتی» و حتی «دیپلماسی ژئوپلیتیک» برای کشورمان فراهم می‌کند.
سازندگان گاندو به صورت دم دستی و به اصطلاح «گل درشت» تلاش کرده اند به افکار عمومی در برخی موضوعات سیاسی جهت دهند. به طور مثال در قسمت یازدهم دوستان محمد از او می پرسند درباره FATF به مردم چه بگویند؟ و در اینجا محمد در مذمت این موضوع به سخنرانی می پردازد و تصویب آن را به ضرر کشور عنوان می کند.
یادداشت/ واکسن ‌زدن در این مملکت از قرن نوزدهم شروع شده است و قبله‌ی عالم در پاریس با لوئی پاستور دیدار کرده و انستیتو پاستور ایران قدمتش به یک قرن می‌رسد (قبل از کودتای رضاخان) و خیلی قبل از اینکه در این مملکت مشروطه و مشورت ‌خانه و عدالت‌ خانه پا بگیرد واکسن‌ زدن شروع شده است. آن ‌وقت باید هنوز ما در زمانی که نیاز حیاتی به واکسن داریم تا این حد ناتوان و ناکارآمد باشیم؟

با تداوم بی دقتی مهاجمان؛

پرسپولیس در خطر تنبیهی سخت است!

پرسپولیس در حالی برابر پدیده به تساوی در خانه حریف رضایت داد که شاگردان یحیی گل محمدی در این دیدار نیز با مشکلی تکراری و عجیب و غریب دست به گریبان بودند.
وقتی می‌بینیم الگوی جوانان ساسی مانکن و امیر تتلو است و خالکوبی و سیگار کشیدن ارزش تلقی می‌شود، پس جای تعجب نیست که اصالت از میان برود.
نقد و بررسی سریال قورباغه؛

بازیِ زمان

سیدی در این سریال هم مانند آثار قبلی خود، جسورانه عمل کرده و از ریسک نمی‌هراسد؛ این را نه تنها در انتخاب ژانر، بلکه در بازی گرفتن از بازیگران نیز ثابت کرده است.
ادغام بانکها راهکاری موثر جهت جلوگیری از ورشکستی بانک‌ها است. بررسی ادغام‌های بانک‌ها در سطح جهان به این نکته اشاره شده که بیشتر ادغام های بانکی در طول دوره بحران‌های مالی اجرا شده است. برای نمونه در کشور امریکا در دوران بحران مالی 16 ادغام بانکی صورت گرفته است.