یک درخواست در مورد سفرهای استانی رئیس جمهور

هرکس که دل در گرو ایران عزیز مان دارد حتما می‌داند و ایمان دارد که موفقیت این دولت موفقیت همه و از جمله مردم است. از این رو در این راستا چه کسی است که از گام مثبت دولت جدید دل شاد نشود و امید به آینده در او شعله ور نگردد.
تصویر یک درخواست در مورد سفرهای استانی رئیس جمهور

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد جواد پهلوان حقوقدان و استاد دانشگاه نوشت: سفر استانی سید ابراهیم رئیسی به استان خوزستان در نخستین روزی که دولت تشکیل شد می‌تواند نوید بخش روزهای خوب باشد. باید پذیرفت یکی از پارامترهای مسئول و مدیر کارآمد در ایران ما حداقل از دید مردم عادی حضور میدانی است. مدیر و مسئول هرچقدر هم که با کفایت باشد و مدیریت بداند اما اگر صرفا از پشت میز بخواهد به امور رسیدگی نماید دلچسب جامعه نیست. هرچند تجربه سال‌های اخیر به ما ثابت کرده به دلایل عمده مسئولان و مدیرانی که بخشی از انرژی شان صرف امور میدانی شده عملکرد بهتری داشته اند. طبیعی هم به نظر می‌رسد.

کسی که تصمیم گیر اصلی است اگر مشکل را از نزدیک مشاهده کند بسیار متفاوت خواهد بود تا از زبان مشاور و معاونی که خود ذی نفع است. بارها شاهد بودیم تصمیم مقامات وقتی در میدان واقعه بودند با تصمیماتی که پشت میز و براساس مشاوره اتخاذ کرده‌اند زمین تا آسمان متفاوت است.

لذا به نظر می‌رسد افراد با هر طرز فکر و ایده‌ای لازم است از چنین سفرهایی آن هم به مناطقی که مردم آن از بی توجهی و کاهلی مسئولان دل آزرده هستند استقبال کرده و در کنار آن مطالبات واقعی و اصلی را پیگیری کرد.

برای مثال یکی از نکاتی که باید قابل توجه رئیس جمهور و هیئت همراه باشد صحنه سازی برخی مدیران منطقه ای هنگام ورد هیئت دولت است. برای مثال بارها در زمان ها و دولت های مختلف شاهد بودیم وقتی مدیران منطقه ای مطلع شده اند که رئیس جمهور و یا هر مقام عالی رتبه دولتی بناست از فلان محلی بازدید کند خیلی سریع سعی می نمایند واقعیات و زشتی های آنجا را به صورت موقت به اصطلاح زیر فرش پنهان کرده تا به چشم مسئول مربوطه نیاید. این موضوع یک ظلم آشکار و کلاهبرداری است.

در همین سفر مهم رئیس جمهور و هیئت همراه به خوزستان نیک است سید ابراهیم رئیسی و اطرافیان مراقب این دغل کاری مدیران منطقه‌ای باشند. این مدیران تلاش می‌کنند به هر قیمتی که شده در میز وصندلی خود را حفظ نمایند حتی اگر شده تصویر درغین از وضعیت جاری ارائه دهند.

از آنجا که نگارنده یقین دارد رئیس جمهور محترم و اطرافیان ایشان نگاه ویژه‌ای به مطالبات رسانه‌ای دارند ضمن تکریم این سفر این هشدار نیز داده می‌شود مبادا واقعیات از چشم دولتی‌های مرکز نشین پنهان بماند.

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

335181