آقای وزیر ارشاد! حالا نوبت عمل است و ما امیدوار

امیدوارم کاری کند به عنوان یک اسم بزرگ در تاریخ فرهنگ و هنر این دیار از او یاد شود. همه بگویند او کسی بود که تاریخ وزارت ارشاد را به قبل و بعد از خودش تقسیم کرد
تصویر آقای وزیر ارشاد! حالا نوبت عمل است و ما امیدوار

به گزارش سایت خبری پرسون، نهال دشتی روزنامه نگار در یادداشتی نوشت: چهارشنبه شب (3 شهریور) محمدمهدی اسماعیلی با ۱۸۱ رای‌ موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان چهاردهمین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد. البته قبل از کسب رای اعتماد انتشار برنامه‌های وزیر جدید واکنش هایی در پی داشت.

خصوصا بخش‌های بررسی تحلیلی و تطبیقی فیلم‌های سینمای ایران در برنامه که در آن آمده بود بود: «در سال ۱۳۹۷، از ۷۷ فیلم رصد و تحلیل شده، ۵۹ فیلم مروج سبک زندگی غیر اسلامی ایرانی و تخریب کننده انقلاب اسلامی، ۶۱ فیلم ارائه کننده تصویر مثبت از زن بی‌حیاء، ۵۰ فیلم سیاه‌نما و ناامیدکننده، ۶۰ فیلم مربی ۶۰ فیلم مروج وادادگی و تحقیر ملی، ۵۵ فیلم القا کننده واگرایی دینی و ملی و قانون‌گریزی و نمایش ناکارآمدی نهادها بوده‌اند.»


در اولین روز وزارت آقای اسماعیلی، پرویز پرستویی - بازیگر سرشناس - متنی در صفحه اینستاگرام خود منتشر و خطاب به ایشان نکات قابل تأملی را گوشزد کرده و در بخش‌هایی از آن نوشته است:

«[...] به هر تقدیر شما از دیشب بر صندلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشستید که با صندلی‌های دیگر فرق فاحش دارد. مسئولیت بسیار سنگین و مهم، چراکه این صندلی، صندلی فرهنگ است، مهم‌تر از این؟ یا بهتر بگویم شما از امروز چهار سال در خانه‌ای که ما مالک‌اش هستیم، به شکل استیجاری سکنی گزیدید. اگر مستاجر خوبی باشید، شاید چهار سال دیگر این قرارداد را با شما تمدید خواهیم کرد.

به هر حال خوش آمدید، این خانه را تحویل شما دادیم، امیدواریم که از آن خوب نگهداری کنید. اگر همسایه خوبی باشید با هم رفت و آمد هم خواهیم داشت وگرنه بودند همسایگانی که با ما کنار نیامدند و بدون خداحافظی از هم جدا شدیم. [...] آقای اسماعیلی ما در ابتدا حرف‌های خوب از مسئولینی که پست و مقامی می‌گیرند زیاد شنیدیم ولی دریغ از عمل. امید که شما حرف و عملتان یکی باشد. همشهری، همولایتی، بهترین ها رو براتون آرزو میکنم. این گوی و این میدان.»

بعد از تمام آن جنجال‌های دو هفته گذشته خود وزیر جدید گفته است آن برنامه خیلی ملاک عملکرد ایشان نیست و فقط جمع آوری اطلاعات و ترسیم مشکلات موجود بوده است. از این رو باید دید آقای اسماعیلی در عمل و در این موقعیت تازه چه استراتژی ورویکردی خواهد داشت و قطعا تا چند روز دیگر با انتصاب مدیران بخش‌های مختلف وزارت ارشاد نشان خواهد داد از کدام منظر و با چه نگرشی سکان این وازرتخانه را هدایت خواهد کرد.

بالشخصه امیدوارم با اتخاذ موضع درست و منطقی تمام آن بدبینی‌ها از ذهن و جان اهالی فرهنگ و هنر پاک شود و در فضایی تعاملی همه به ارتقای فرهنگ و هنر بیندیشند.

امیدوارم آقای وزیر با اتخاذ رویکردی منطبق بر واقعیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری جامعه کاری کند به همه منتقدان و مخالفان قبل از وزارت نشان دهد پیش داوری آنها درست نبوده است.

امیدوارم مانند یک چرخش دراماتیک فیلم‌های سینمایی تمام آن نگرانی‌ها را به باد بسپارد و به جای آن فقط تعجب، شادی، امید و حتی اشک شوق را به چشمان اصحاب فرهنگ و هنر این مملکت هدیه دهد.

امیدوارم سرلوحه کار او عدالت و منطق و البته دوری از هرگونه جناح بازی و انشقاق باشد.

امیدوارم کاری کند به عنوان یک اسم بزرگ در تاریخ فرهنگ و هنر این دیار از او یاد شود. همه بگویند او کسی بود که تاریخ وزارت ارشاد را به قبل و بعد از خودش تقسیم کرد (قطعا از منظر دستاوردهای مثبت).

امیدوارم، امیدوارم، امیدوار ...

منبع:عصرایران

334921