ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مراجع امنیتی اکنون با ۳۰۰ مزرعه کلان برخورد و آنها را جمع‌آوری کرده‌اند، گفت: با همکاری وزارت نیرو و با استفاده از هوش مصنوعی، ۱۳ هزار مزرعه کوچک و بزرگ استخراج رمزارز در کشور شناسایی شد.

جف بزوس روز دوشنبه از مقام مدیرعاملی شرکت آمازون کناره گیری کرد اما این آمریکایی نیازی به چک اکانتهای شبکه اجتماعی یا پرداختی های بیمه اجتماعی ندارد چرا که وی پولدارترین مرد جهان است.
یک سایت شبکه اجتماعی که روز یکشنبه از سوی جیسون میلر، مشاور ارشد دونالد ترامپ، رییس جمهور اسبق آمریکا راه اندازی شده بود، برای مدت کوتاهی هک شد.

مسوولان ایرانی درحالی که معتقدند نباید از اینترنت ماهواره‌ای بترسیم، بلکه باید خود را برای فراگیری این فناوری آماده کنیم، طی ماه‌های گذشته و با جدی‌تر شدن موضوع پروژه‌های اینترنت ماهواره‌ای، بارها عنوان کردند که اپراتورهای ماهواره‌ای ملزم به فعالیت طبق معاهدات بین‌المللی در حوزه فضایی هستند و باید قوانین و مقررات ملی کشورها را رعایت کنند.

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس طرح "حمایت از کاربران در فضای مجازی" مطرح است و به هیچ وجه این موضوع ربطی به فیلترینگ ندارد و به دنبال فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی نیستیم.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛

رجیستری شامل تبلت های قدیمی هم می شود

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تبلت‌هایی که سال‌های گذشته خریداری شده‌اند، نیاز به رجیستری دارند و باید در شبکه ثبت شوند.