ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

مدیرکل ارتباطات همراه اول، گفت: هزینه اینترنت کلیه مشترکانی که مصرفشان بخاطر بروزرسانی سامانه‌ها و درگاه‌های ارتباطی با تعرفه آزاد محاسبه شده، با نرخ موثر بسته‌های اینترنت معادلسازی و مبلغ شارژ شده مازاد به‌صورت‌ بستانکاری در حسابشان اعمال می‌شود.
این نوآوردگاه، از اول تا پنجم تیرماه ۱۴۰۰، توسط «ایرانسل‌لبز» در «شتاب‌دهندۀ کهکشان» مرکز نوآوری ایرانسل، با حضور ۱۰ تیم استارتاپیِ شرکت‌کننده که پس از ثبت‌نام، در ارزیابی اولیه پذیرفته شده بودند، برگزار شد.
آذری‌جهرمی در حاشیه جلسه دولت:

پرتاب ناموفق ماهواره پارس یک و ناهید کذب است

وزیر ارتباطات گفت: ماهواره «پارس یک» و «ناهید» تمام فرایندهایشان طی شده و در سازمان فضایی موجود هستند، بنابراین خبر ناموفق بودن پرتاب از طرف ما مورد تایید نیست.
لوح‌تندیس زرین «اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری»، برای سومین سال پیاپی، به ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، به‌عنوان تنها اپراتور تلفن‌همراه دریافت‌کنندۀ این لوح‌تندیس رسید.
ژست تبلیغاتی وزیر ارتباطات در تصویب لایحه‌ بازپس گیری کانال‌های سیم مسی از مخابرات برای رفع مشکل اینترنت خانگی، یادآور وعده های مکرری است که پیش ازاین برای حل مشکل کیفیت اینترنت داده شده بود.
وزیر ارتباطات نوشت: ممکن است شیوه رقابت، مثل مسابقه فوتبال ایران و بحرین باشد، حتی به سرود ملی شما توهین کنند اما این دلیلی به کنار کشیدن نیست. ما زندگی می‌خواهیم و برای زندگی است که می‌مانیم، می‌جنگیم.
مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و با مأموریت تحقیق، توسعه، نوآوری و حمایت از فناوری‌های نوین و بومی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز نوآوری همراه اول (MCI R&D LAB) را راه‌اندازی کرد.