ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

طرح جنجالی«حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» این روزها با واکنش‌های زیادی از طرف صاحبین کسب و کارهای آنلاین و کارشناسان این حوزه رو به رو بوده روز گذشته در مچلس بررسی نشد و ارزیابی آن را به روز دیگری موکول کردند. اما کارشناسان نگرانی خود را نسبت به این طرح اعلام کردند و گفتند تصویب این طرح منجر به از بین رفتن بسیاری از کسب و کارهای اینتنرتی می‌شود.
کمیسیون اروپایی و مقامات حمایت از مصرف کننده اتحادیه اروپا در برای بهبود نتایج جست‌و‌جو برای پروازها و هتلها مهلت داد.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متخصصین فضای مجازی و ارتباطات کشور باید ابتدا طرح مربوط به پیام‌رسان‌ها را تنظیم و ساماندهی کنند؛ سپس کمیسیون فرهنگی نظر خود را بیان و در نهایت برای رأی‌گیری و تبدیل به قانون به صحن مجلس ارسال شود.
کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم با آفتابی‌کردن پیش‌نویس «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» درصدد امنیتی‌کردن فضای مجازی و اعمال شدیدترین کنترل‌ها و مجازات کنشگران این فضاست.
آخرین نسخه پیش نویس طرح قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، هفته گذشته در خبرگزاری ها منتشر شد. این طرح تا کنون اصلاحات متعددی داشته با این وجود در فضای رسانه ای انتقادات زیادی به آن طرح شده و آن را از زوایای گوناگون مورد نقد و بررسی قرار داده اند.
در مناظرات انتخاباتی سال1396، رییس‌جمهور فعلی رییس‌جمهور منتخب کنونی را متهم کرد که می‌خواهد در خیابان‌ها دیوار بکشد. آقای رییسی این اتهام را رد کرد و طرفدارانش، روحانی و کمپین تبلیغاتی او را متهم کردند که قصد دارد با ایجاد جنگ روانی و رقیب‌هراسی پیروز شود.
احتمالا برای شما هم پیش آمده که ویندوز کامپیوترتان دچار مشکل شده باشد و دلایل مختلفی مانند نصب و حذف تعداد زیادی نرم افزار داشته باشد. راهکاری که خیلی‌ها در این مواقع استفاده می‌کنند عوض کردن ویندوز است اما نصب ویندوز یک سری مراحل دارد که در این مقاله آموزش گام به گام نصب چند نسخه از آن را به شما خواهیم گفت.
شرکت اینستاگرام در حال آزمایش ویژگی جدیدی به نام " Limits" است که به کاربران امکان می‌ دهد حساب‌ های خود را موقعی که مورد آزار و اذیت قرار می‌ گیرند قفل کنند.
اول مرداد ماه، نخستین سالروز ورود فناوری نسل پنجم تلفن همراه به ایران توسط ایرانسل است. هم‌اکنون، هفت سایت تجاری 5G ایرانسل در چهار شهر تهران، مشهد، شیراز و کیش، در حال خدمت‌رسانی به مشترکان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران هستند و ایرانسل در آخرین تست‌های سرعت انجام شده در شبکۀ واقعی و تجاری 5G خود، سرعت دانلود نزدیک به ۴ گیگابیت بر ثانیه را ثبت کرده است.
روسیه به دلیل نقض قوانین مربوط به محتوای ممنوع در شبکه های اجتماعی جریمه ای ۶ میلیون روبلی برای فیس بوک، ۵.۵ میلیون روبلی برای توئیتر و ۱۱ میلیون روبلی برای تلگرام تعیین کرده است.
شبکه اجتماعی صوتی کلاب هاوس ۱۶ ماه پس از آغاز فعالیت، سرانجام از مرحله آزمایشی بتا خارج شد و اکنون برای همه کاربران قابل دسترس بوده و نیازی به دعوت ندارد.