هشدار پلیس/ اپلیکیشن مسیریاب اربعین را با دقت نصب کنید

رئیس پلیس فتا کرمانشاه در خصوص سواستفاده مجرمان در زمان دانلود نرم‌افزارهای مسیریاب ویژه پیاده‌روی اربعین هشدار داد.
تصویر هشدار پلیس/ اپلیکیشن مسیریاب اربعین را با دقت نصب کنید

به گزارش پرسون، سرهنگ «علی عباسی‌کسانی» در تشریح این خبر اعلام کرد: هرساله در ایام اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، میلیون‌ها نفر با پای پیاده به زیارت اربعین رهسپار می‌شوند، از سوی دیگر یکی از مهم‌ترین شیوه و شگردهای کلاهبرداران سایبری سوءاستفاده از مراسم و مناسبت‌های ملی و مذهبی است.

وی افزود: یکی از اقدامات مجرمان سایبری ارائه فایل‌ها و برنامه‌های مسیریاب ویژه پیاده‌روی اربعین برای دانلود است که گاه برخی از آن‌ها آلوده به بدافزار بوده و کاربران به هنگام نصب برنامه مجوزهایی (از قبیل دسترسی به دفترچه تلفن، پیامک‌ها، تماس‌های تلفنی و…) را به نرم‌افزار می‌دهد که ازاین‌ طریق مجرمان سایبری اجازه نفوذ به تلفن همراه قربانی را خواهند داشت.

این مسئول انتظامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانلود و دریافت فایل‌های مذهبی و نرم‌افزارهای مرتبط در این ایام افزایش پیدا می‌کند لذا امکان ارسال این‌گونه بدافزارها در قالب فایل‌ها وجود دارد؛ بنابراین هم‌وطنان باید دقت و حساسیت بیشتری در دانلود و نصب برنامه‌های مسیریاب داشته باشند.

سرهنگ کسانی به شهروندان هشدار داد: برای دانلود برنامه‌ها و فایل‌های مذهبی حتماً از طریق سایت‌های معتبر اقدام کنند و به‌هیچ‌عنوان به پیام‌ها یا کانال‌های راه افتاده در شبکه‌های اجتماعی اطمینان نکنند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه از عموم شهروندان درخواست کرد: برای ارتباط و ارسال درخواست‌های خود تنها از راه‌های ارتباطی اعلامی در رسانه‌های معتبر استفاده کنند و هرگونه موارد مشکوک در خصوص جرائم حوزه سایبری را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی به کارشناسان ما اطلاع دهند.

منبع: عصر ایران

415429