ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور به منظور افتتاح چند پروژه در حوزه فناوری و بازدید از واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی قزوین، به این استان سفر می‌کند.
مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی خبر داد:

برنامه‌ریزی برای اتصال روستاهای پر جمعیت کشور به فیبرنوری

مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی کشور گفت: برنامه‌ریزی برای اتصال روستاهای پرجمعیت کشور به فیبرنوری آغاز شده و در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ این طرح اجرایی خواهد شد.
سی و دومین کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق، با مشارکت و حضور ایرانسل به عنوان حامی اصلی، با رویکرد هوش مصنوعی در ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) برگزار می‌شود. ایرانسل در این کنفرانس، به انتقال تجربیات خود درباره اهمیت و جایگاه هوش مصنوعی در برنامه راهبردی ایرانسل و کاربرد آن در صنعت می‌پردازد.
«فیلترینگ اینترنت و انسداد مهم‌ترین فناوری‌های ارتباطی روز باعث عقب ماندن ایران شده است. بله، البته مردم ایران به هر بدبختی که هست به اینترنت آزاد وصل می‌شوند، ولی می‌شد با شکنجه و دردسر و هزینه بسیار کمتری این اتصال رخ می‌داد. به علاوه، بسیاری از فقرا و گروه‌های سنی و تحصیلی از این چرخه زجرآور کنار می‌مانند.»
شرکت تلفونیکای آلمان، یک میلیون مشترک شبکه نسل پنجم خود را در اواخر ماه میلادی جاری به فضای ابری شرکت خدمات وب آمازون (AWS) منتقل خواهد کرد.
شرکت چینی سازنده شبکه اجتماعی تیک تاک به منظور جلوگیری از اجرای لایحه‌ای که ماه گذشته توسط کنگره آمریکا تصویب شد، از دولت این کشور شکایت کرد.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ایران یکی از بهترین کشورها برای همکاری‌های مشترک بین‌المللی است و ما امیدواریم نواحی مشترک و پارک‌های مشترک را با کشورهای ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان، روسیه و زیمباوه داشته باشیم.
قانون اخیر آمریکا برای فروش اجباری یا ممنوعیت اپلیکیشن چینی تیک‌تاک، تنها شامل این پلتفرم و کاربرانش نمی‌شود و خطر دامن زدن به ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های بیشتر توسط کشورهای دیگر را به دنبال دارد.
رییس مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول در کارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات که با حمایت این اپراتور برگزار می‌شود، به تحلیل روندهای فنی و افق دید سیاست‌گذاران جهانی حوزه مخابرات پرداخت.