ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

سهامداران حاضر در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران، با اکثریت آراء با تقسیم سود ۸۰ درصدی هر سهم همراه اول معادل ۵۳۷ ریال موافقت کردند.
عیسی زارع پور در دیدار با پزشکیان:

عامل اصلی کاهش سرعت اینترنت فیلترشکن هاست

وزیر ارتباطات در دیدار با رییس جمهوری منتخب با اشاره به حوزه‌های کاری این وزارتخانه به تبیین اقدامات و دستاوردهای دولت شهید جمهور در بخش‌های شبکه ملی اطلاعات، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه دولت هوشمند، توسعه صنعت فضایی و اقتصاد دیجیتال پرداخت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ با حضور در دفتر رئیس جمهور منتخب، با دکتر مسعود پزشکیان دیدار و گزارشی از آخرین وضعیت حوزه تحت مدیریت خود ارائه کرد.

یکی از اتفاقات ناراحت کننده‌ای که برای اکانت تلگرام بعضی از کاربران رخ می­دهد، ریپورت شدن است. ممکن است شما هم با این مشکل مواجه شده باشید یا به دنبال پیدا کردن راهکار خارج شدن از ریپورت تلگرام به مطلب ما رسیده باشید. اگر این طور است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) ایرانسل در شهر آستارا از استان گیلان، آغاز به کار کرد تا در مجموع، پروژه‌های توسعه فیبرنوری ایرانسل در ۶۵ شهر واگذار شده به ایرانسل در برنامه وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، در حال تکمیل باشد.
استفاده از گوگل، کاربردهای مختلفی دارد، امروزه می توان از موتور جستجوگر گوگل استفاده های مختلفی داشت، دیگر گوگل تنها برای یک جستجوی ساده و پیدا کردن وب سایت های هدف مورد استفاده قرار نمی گیرد. امروزه گوگل به عنوان یک موتور جستجوی کامل برای کاربران می کند.
ایرانسل همچنین موفق شد در تیرماه ۱۴۰۳ و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، سرویس فیبرنوری پرو (FTTX Pro) را افتتاح و با انجام تست سرعت، از بالاترین سرعت اینترنت ایران در شبکه فیبرنوری ایرانسل با ثبت عدد بالاتر از ۸ گیگابیت بر ثانیه، رونمایی کند.
بررسی شاخص‌های اقتصادی پایان دولت سیزدهم؛

پزشکیان دولت هوشمند را در چه شرایطی تحویل می‌گیرد؟

دولت سیزدهم در شرایطی روزهای پایانی خود را می‌گذراند که دولت هوشمند به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت ارتباطات پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و کارشناسان این انتظار را از دولت چهاردهم دارند که به عنوان یکی از مهم‌ترین مأموریت‌ها به آن توجه و پیگیری شود.