ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

وزیر ارتباطات درباره تلگرام گفت: با نظر دادستان وقت کل کشور در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، مذاکره با تلگرام در دستور کار قرار گرفت. مذاکرات پیگیری شد و تفاهماتی هم صورت گرفت. استقرار سرور‌های تلگرام در ایران و حذف کانال‌هایی با مصادیق پنج‌گانه از جمله تفاهمات بود.
پیـرو مصوبـه ۲۶۶ و اعمـال شـیوه جدیـد محاسـبه پهنـای بانـد، کاهـش حـدود ۲۰ درصـدی قیمـت هزینه واگذاری، قیمـت خدمت پهنای بانـد و اینترنـت را بـرای مشـتریان شـرکت ارتباطـات زیرسـاخت کـه اپراتورهـا هسـتند، به همراه داشـت که مصرف‌کننـده نهایـی نیـز از آن منتفـع می‌شود.
پیـرو مصوبـه ۲۶۶ و اعمـال شـیوه جدیـد محاسـبه پهنـای بانـد، کاهـش حـدود ۲۰ درصـدی قیمـت هزینه واگذاری، قیمـت خدمت پهنای بانـد و اینترنـت را بـرای مشـتریان شـرکت ارتباطـات زیرسـاخت کـه اپراتورهـا هسـتند، به همراه داشت که مصرف‌کننـده نهایـی نیـز از آن منتفـع می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

وی‌چت چینی از حضور در ایران سر باز زد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انسداد وی‌چت در سال ۱۳۹۲ در ایران توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و مذاکره گروهی از ایران برای مذاکره با مدیران این پیام‌رسان، گفت: پس از تبادل نظرها و پیگیری‌های یک‌ماهه، در نهایت پاسخ وی‌چت چین این بود که به دلایلی از حضور در ایران معذوریم.

در حالی که اولین برنامه نویس جهان یک زن به نام "آدا بایرون لاولیس" بود ولی بر اساس آمار های جهانی ۷۵ درصد برنامه نویسان جهان مردان هستند و بی شک برنامه نویسی یکی از مناسب‌ ترین مشاغل برای بانوان است.

با ادامه روند رجیستری دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور، تبلت برند لنوو از تاریخ دوم مرداد و سایر تبلت‌ها از نهم مردادماه به محض ورود مسافران به کشور مشمول رجیستر می‌شوند.
مهدی الیاسی در گفتگو با پرسون تاکید کرد:

آینده روشن کشور در حوزه فناوری‌های دیجیتال

پلتفرم‌های پایه‌ای که برای هوش مصنوعی گرفته‌ایم تقریباً در تمام حوزه‌ها رشد قابل توجهی دارد و امیدواریم که با رشد این شرکت‌های هوش مصنوعی بتوانیم در آینده سطح بالاتری از فناوری‌های دیجیتال را در کشور داشته باشیم.
«روزانه چند پست در اینستاگرام منتشر کنیم؟ چند توییت بزنیم و در کانال‌مان چه کنیم؟ چه ساعاتی برای بهتر دیده شدن مطالب‌مان مناسب‌تر است؟» همه اینها از جمله سؤالاتی هستند که ذهن بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود مشغول کرده است.

چالش راهیابی معضلات اجتماعی به دنیای فناوری؛

پخش و عرضه مواد مخدر در اپ استور!

راه یافتن معضلات اجتماعی به دنیای فناوری همیشه یکی از دغدغه‌های جوامع دولت‌ها بوده و همواره سعی داشته‌اند با قوانین جدید از این پدیده جلوگیری کنند اما گاهی قدرت مافیا از دولتمردان هم بیشتر می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد؛

اتصال حدود ۱۰۰ درصدی به اینترنت در ایران

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از نظر جمعیتی ۹۸.۵ روستاییان و ۱۰۰ درصد شهروندان ایرانی به اینترنت متصل هستند.