رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

در حالی که این روزها وزارت کار و رفاه اجتماعی و انتصابات داخلی آن باعث جلب توجه سیاستمداران و صاحب نظران این حوزه شده است،‌ اخبار رسیده حاکی از این است که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای انتصاب محمد اسکندری به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به نتیجه نهایی رسیده است. اما سوال اینجاست که آیا اسکندری گزینه مطلوبی برای مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کشوری است؟

یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه باید قبول کنیم که به نسبت رشد جمعیت در کشور مسکن نساختیم، تاکید کرد: اگر قیمت زمین حذف شود کارگران می توانند صاحب خانه شوند.
مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: ۴۴هزار و سیصد میلیارد ریال معوقات کادر بهداشت و درمان پرداخت شد.
پرونده ویژه پرسون؛ افزایش قیمت کالاهای اساسی/ بخش چهارم

حرکت شتابان بهای لبنیات کند خواهد شد؟!

افزایش قیمت لحظه ای لبنیات آنقدر تکراری و آزاردهنده شده که کمتر کسی است به آن توجه نکرده باشد. با توجه به انتقاداتی که به دولت دوازدهم در مورد گرانی ها گرفته می شد، حالا در دولت سیزدهم انتظارها بر این است که جلوی روند رو به افزایش قیمت لبنیات گرفته شود و ثبات و رابطه منطقی و منصفانه ای بین کالا و قیمتش برقرار شود.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی کمیته امداد با اشاره به جزئیات ساخت 10 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان، از برنامه ریزی برای ساخت 360 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان طی 4 سال آینده خبر داد.

پرونده ویژه پرسون؛ افزایش قیمت کالاهای اساسی/ بخش اول

از افزایش قیمت تن ماهی تا تخم مرغ و قارچ/ چه شکم هایی که گرسنه مانده است!

گرانی همچنان می تازد. هیچ چیزی هم تا به امروز نتوانسنسته است جلویش را بگیرد. قارچ وکنسرو و تخم مرغی را هموطنانمان از هر قشری می توانستند به آن دست پیدا کنند، آنچنان طوفان گرانی به آنها خورده است که اگر قیمتشان را مقابل جنس مربوطه درج کنیم، مضحک به نظر می رسد!
کارشناس حوزه رفاه و دولت الکترونیک گفت: با توجه به اینکه سرعت بیشتر نوسانات اقصادی نسبت به اقدامات دولت، شرایط کنونی زمان مناسبی برای افزایش یارانه‌های نقدی نیست.
جامعه در هفته ای که گذشت؛

سلام روزهای روشن

سرعت یافتن تزریق های واکسن کرونا و ورود محموله های جدید واکسن به کشور موج شادی را در جامعه ایجاد کرده است. از آن سو با نزدیک شدن به ماه مهر، دغدغه تحصیل دانش آموزان و خبرهای پیرامون این موضوع، بر سر تیتر رسانه ها تبدیل شده است.
یک فعال کارگری با تاکید بر حمایت از کارگران و مستمری بگیران پس از بازنشستگی اظهار کرد: در یک کشور صنعتی پیشرفته اگر کسی مستمری بگیر یا بازنشسته شد بیمه‌ها از او حمایت می‌کنند و خودش بخشی از درآمدش را برای این منظور اختصاص می دهد.
بیماران و همراهان آنها از شهرهای مختلف برای درمان به تهران می آیند اما هزینه بالای اسکان در پایتخت آنها را وادار به اسکان در خیابان های اطراف بیمارستان و یا در ماشین می کند.
ثبت‌ نام وام ازدواج به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سایت تسهیلات قرض‌الحسنه وام ازدواج ۱۴۰۰ ve.cbi.ir انجام می‌شود.
خانه دار شدن در ایران همانند یک رویا برای خانواده ها از جمله گروه های کارگری جامعه شده است، مشکل خانه دار شدن تنها مختص این روزها نیست بلکه از گذشته های دور خانه دار شدن خانواده های کم درآمد امری نشدنی تلقی می شد.
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه اکنون 700 هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند،گفت: امسال از 20 شهریور شور عاطفه‌ها آغاز شده و تا 11 مهر ادامه خواهد داشت.
در هفته گذشته کارگروه اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا مهلت پرداخت وام جدید کرونا را که پیش از این تا پایان شهریور ماه تصویب کرده بود، سه ماه دیگر و تا پایان آذر ماه تمدید کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان پویا محسوب می‌شود همچنین وزارت رفاه نیز در بین دستگاه‌های دولتی در طی این سال‌ها امتیازات ویژه‌ای را کسب کرده است.
نزدیک به سه هفته از شهریور سپری شده است. آمار بالای کرونا در اولین مرور تیترها، مورد توجه هموطنانمان قرار دارد. هنوز واکسیناسیون اکثریت مردم کشورمان عملی نشده است. حال باید دید در هفته های بعدی با ورود محموله های جدید واکسن به کشورمان، آمار بیماران مبتلا به کرونا و یا درگذشتگان این ویروس منحوس، تغییر خواهد کرد؟! وقایع افغانستان هم همچنان در تیررس نگاه های هموطنانمان قرار دارد. مردم ایران با وجود مشکلات گرانی، بیماری و مرگ و میر عزیزانشان، همچنان دیار آشنای افغانستان را می نگرد.
در پی بازنشر فیش حقوقی یک نیروی خدماتی بانک؛

از یک فیش حقوقی تا فیش دیگر؛ تفاوت از زمین تا آسمان!

علم بهتر است یا ثروت؛ دیگرآنقدر نخ نما شده که پس از چند دهه، جواب متفاوتی را با قدرت خواهید شنید. حالا برملا شدن فیش یک نیروی خدماتی بانک، واکنش معلمان را در فضای مجازی برانگیخته است.